اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس تاکید کرد:

مسئولان برای ترافیک شیراز برنامه‌ریزی نکرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس گفت: امروز هر فردی که الفبای ترافیک را بداند و وارد هسته مرکزی شهر شیراز شود متوجه می‌شود که مسئولان برای ترافیک این شهر برنامه‌ریزی نکرده‌اند.

مسئولان برای ترافیک شیراز برنامه‌ریزی نکرده‌اند
محمدرضا ضیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از این مقدمات اجرای خطوط ویژه اتوبوس است که نباید از آن هراسی داشته باشیم و باید با ایجاد زیرساخت‌ها آن را عملیاتی کنیم.
ضیایی بیان کرد: در اجرای طرح ترافیک شیراز، دنباله‌رو اجرای طرح ترافیک تهران هستیم و برای این طرح نسخه پیچیده شده تنها داروی آن است که باید بر روی آن برنامه‌ریزی شود.
این کارشناس ارشد ترافیک اضافه کرد: مشکل بزرگ شهر شیراز و ترافیک آن این است که تمام مراکز تجاری، اداری و بهداشتی در هسته مرکزی شهر واقع شده‌اند و این بزرگ‌ترین عامل ایجاد ترافیک‌های سنگین در شهر است.
ضیایی ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر طرح‌های مقدماتی ترافیک، از جمله خطوط ویژه اتوبوسرانی را راه‌اندازی و طوری کار کنیم که محیط برای عبور و مرور وسایط نقلیه شخصی در مرکز شهر تنگ شود و همگان از خودروهای عمومی استفاده کنند.
 وی خاطرنشان کرد: باید بر روی زیرساخت‌های طرح ترافیک از جمله ساخت ایستگاه‌های زیبا و راحت اتوبوس، خط‌کشی‌ها و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر برنامه‌ریزی کرد. 
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید روی جا به جایی جاذبه‌های شهر از جمله اداره‌های دولتی از مرکز شهر برنامه‌ریزی شود و چرا دادگاه‌های ما که بیشترین مراجعه کننده را دارند در مرکز هسته شهر شیراز فعالیت می‌کنند و باید آنان را به گوشه‌های شهر انتقال دهیم.
این کارشناس ارشد ترافیک خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت جاذبه‌ها در مرکز شهر نیز از گذشته صحیح نبوده است و تنها در یک خیابان 200 متری در مرکز شهر شیراز، هشت مدرسه وجود دارد، با این وجود چگونه باید بار ترافیک را تحمل کرد.
ضیایی ابراز داشت: امروز هر فردی که الفبای ترافیک را بداند و وارد هسته مرکزی شهر شیراز شود متوجه می‌شود که مسئولان برای ترافیک این شهر برنامه‌ریزی نکرده‌اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فارس اظهار داشت: باید هرچه سریع‌تر طرح‌های مقدماتی طرح ترافیک و تهیه زیرساخت‌های آن فراهم شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول