اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهریور ماه سال جاری صورت گرفت؛

برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در پاکدشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرستان پاکدشت گفت: شهرستان پاکدشت در شهریور ماه سال جاری میزبان مسابقات کشوری تکواندو است.

برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در پاکدشت
حمید رنجبر پازوکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از برگزاری مسابقات کشوری تکواندو در پاکدشت خبر داد و گفت: در ۱۷ شهریور جاری شاهد برپایی مسابقات کشوری کاراته در شهرستان پاکدشت هستیم.
رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرستان پاکدشت افزود: شهرستان پاکدشت در شهریور ماه سال جاری میزبان دو مسابقه کشوری است.
وی در ادامه افزود: پس از میزبانی شایسته تربیت بدنی پاکدشت از نخستین مرحله اردوی تیم ملی سافت‌بال بانوان که با بیش از ۸۷ بازیکن از سراسر کشور جریان داشت، مسئولان تیم ملی تصمیم گرفتند مرحله دوم این اردو را نیز در پاکدشت برگزار کنند.
رنجبر پازوکی عنوان کرد: در این مرحله از اردو که با حضور ۳۵ بازیکن دنبال شد، مسئول ورزش بانوان شهرستان پاکدشت که زحمات زیادی برای بر پایی هر چه بهتر این اردو متقبل شده بود سرپرستی تیم سافت‌بال را بر عهده داشت تا توانایی شهرستان پاکدشت و اداره تربیت بدنی در برپایی چنین اردوهایی بیشتر خودنمایی کند.
رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرستان پاکدشت تاکید کرد: حضور تیم ملی سافتبال تجربه ارزنده‌ای برای تربیت‌بدنی در قبولی میزبانی اردوهای ملی و مسابقات کشوری بود و سربلند هم از این آزمون بیرون آمد.
سمیه شورابی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این ارتباط اظهار داشت: با حمایت‌ها و همکاری خوب پردیس ابوریحان که محل استقرار اردوی تیم ملی سافت‌بال بانوان بود این اردو با کیفیت مناسبی برگزار و به کار خود خود پایان داد که بر خود لازم می‌دانم از زحمات معاونت دانشجویی دانشگاه ابوریحان قدردانی کنم.
این گزارش حاکی است، سافت‌بال یک ورزش‌گروهی است که از بیسبال ریشه‌ گرفته و در برخی کشورها به‌ویژه ایالات متحده آمریکا بسیار پرطرفدار است.
سافت‌بال در سال ۱۸۸۷ توسط جرج هنکوک به عنوان یک ورزش ‌زمستانی و نوعی از بیسبال که بتوان در داخل سالن بازی کرد، در شیکاگو، ایالت ایلینوی ابداع شد.
در بازی سافت‌بال توپی به قطر ۱۱ تا ۱۲ اینچ (۲۸ تا ۳۰/۵ سانتی‌متر) توسط بازیکنی به نام «پیچر» به سوی بازیکنی از تیم حریف که «بتر» نام دارد، پرتاب می‌شود. او با یک چوب دایره‌وار و نرم که بت نامیده می‌شود، به توپ ضربه می‌زند.
بازیکنان تیم مدافع برای دریافت توپ در جای جای زمین موضع گرفته‌اند. اگر یکی از بازیکنان تیم مهاجم بتواند قبل از گرفته شدن توپ توسط بازیکنان تیم مقابل، سه علامت مشخص شده در زمین را که بیس نام دارند لمس کرده و در نهایت دست خود را به جایی که در انتهای مسیر مشخص شده بگذارد، امتیاز به نام تیم آنها به ثبت می‌رسد.
«بتر» باید پس از پرتاب توپ توسط پیچر حرکت خود را شروع کند.
سافت‌بال مستقیما از بیسبال ریشه‌گرفته، به همین جهت بیسبال را در تقابل با سافت بال، هارد بال هم می‌نامند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول