اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مهندسی آینده نظام از کلاس درس پدید می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طراحی و مهندسی آینده نظام از داخل کلاس‌های درس شکل گرفته و پدید می‌آید.

مهندسی آینده نظام از کلاس درس پدید می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در همایش فرهنگیان فرزند معظم شهدا و ایثارگران در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت:‌ ماه معنوی رمضان فرصت سازندگی فردی و اجتماعی بود که با تعبد و بندگی و قرار گرفتن در مسیر حرکت اجتماعی توانستیم خود را برای یک دوران سازندگی در عرصه آموزش و تربیت آماده کنیم.
وی آموزه‌های یاد گرفته شده در ماه رمضان را در کنار آموزه‌های تعلیم و تربیت معجونی از معرفت، عشق و تلاقی ایمان و خودباوری توصیف کرد و افزود: مسئولیت ما در دستگاه تعلیم و تربیت الهی و اسلامی شناخت مسیر درست، وارستگی در تمام زمینه‌ها و حرکت به سوی آرمان‌های انقلابی و اسلامی با نگرش صحیح است.
محمودزاده تصریح کرد: ‌با اندوخته ماه مبارک رمضان در آستانه بازگشایی مدارس جان و روح خود را معطر به نسیم رحمت، عشق و صفای الهی کردیم تا در یک سال تحصیلی موفقیت‌آمیز بتوانیم شایستگی‌ها را در عرصه تعلیم و تربیت رقم بزنیم و رو به سوی خودسازی، تعبد و معرفت حرکت کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به حرکت‌های مناسب شروع شده در حوزه تحول تعلیم و تربیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز شاهد آن هستیم که بیداری در جامعه اسلامی و بین امت مسلمان رخ داده و ندای اسلام‌خواهی و آزادمنشی به گوش می‌رسد در نتیجه تحول و تغییر نظام کشورمان است که بعد از سال‌ها سلطه بیگانگان امروز ایران اسلامی ما به ابرقدرت دنیا و مدل حکومتی بی‌مثال تبدیل شده است.
به گزارش فارس، این مقام مسئول این بیداری و حریت را آرزوی همیشگی شهدا و ایثارگران نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: اهدافی که در نظام اسلامی دنبال آن هستیم اهداف تحول فرهنگی با مبنا قرار دادن تمام آرمان‌ها و اصولی است که بعد از به ثمر نشستن انقلاب ظهور حقیقی پیدا کرده و عینیت یافته است.
محمودزاده اضافه کرد:‌ در این بیداری امت‌ها آن چه بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد موضوع تربیت به عنوان شاکله اصلی در تحول انسان‌ها است به طوری که در انتقال آرمان و اهداف شهدا،‌ امام و انقلاب،‌ مدارس و کلاس‌های درس ما در خط مقدم قرار دارد و بدون سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تحول در نظام اسلامی امکان‌پذیر نیست.
وی گفت:‌ در سایه همین انتقال مفاهیم و ارزش‌های گران‌سنگ است که نظام ما به عنوان کشوری پیشرو در تحولات در سقل تحولات و تغییرات قرار دارد و به یقین نسل آینده انقلاب نیز با پاسداری از این ارزش‌ها و اصول تغییرناپذیر بسیاری از آرزوها و مطالبات جامعه را تحقق می‌بخشد.
محمودزاده افزود: ‌اگر نسلی سالم و تربیتی متعالی می‌خواهیم راه آن تقویت سنگر مدرسه و کلاس‌های درس است که در این زمینه باید متولیان حوزه فرهنگ و تربیت زیرساخت‌ها را مهیا و دغدغه‌های مطرح شده از زبان رهبر معظم انقلاب را یکی پس از دیگری برطرف کنند.
وی با اشاره به برخی غفلت‌های حوزه تعلیم و تربیت تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان پیشروترین دستگاه فرهنگی و تربیتی با رصد و انگشت گذاشتن روی این غفلت‌ها و اقدامات فراموش شده در آینده‌ای نه چندان دور تلاش می‌کند تا یک تحول بنیادین را در آموزش و پرورش انجام دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: نظام تحولی آموزش و پرورش با همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از ضعف‌ها و غفلت‌های تاریخی را در حوزه فرهنگی از بین برده و به جای آن رشد و تحول را جایگزین چنین ضعف‌ها و نقص‌ها کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول