اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته همکاری‌های اقتصادی شمال‌غرب کشور خبر داد:

هدف‌گذاری رشد سالانه 14 درصدی برای صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته همکاری‌های اقتصادی و روابط خارجی شمال‌غرب کشور گفت: در برنامه پنجم توسعه رشد سالانه 14 درصدی برای صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی هدف‌گذاری شده است.

هدف‌گذاری رشد سالانه 14 درصدی برای صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، صادق نجفی در همایش معرفی و شناخت بازار چین که در اتاق بازرگانی تبریز، با بیان اینکه چین به عنوان غول اقتصادی دهه اخیر جهان اکنون به سمت مصرف‌گرایی حرکت می‌کند، اظهار داشت: این امر یک فرصت بزرگ را برای حضور تولید کنندگان تجار و بازرگانان آذربایجان‌شرقی در بازار مصرف این کشور فراهم کرده است.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی اظهارداشت: بازار مصرف کشور چین با وجود بیش از یک میلیارد و 300 میلیون نفر مصرف کننده که اکنون به سطح رفاه مناسبی رسیده‌اند در چشم‌انداز ترسیم شده برای اقتصاد شمال‌غرب کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: با آغاز برنامه پنجم توسعه سعی در شناسایی و توسعه بازارهای هدف صادراتی شده است که در این راستا بازار کشور چین به عنوان یک بازار پرسود با ثبات تعریف شده و صادرات به این کشور می‌تواند به صورت مستمر صورت گیرد.
دبیر کمیته همکاری‌های اقتصادی و روابط خارجی شمال‌غرب ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه رشد سالانه 14 درصدی برای صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی هدف‌گذاری شده است که با بیانات رئیس جمهور در خصوص دو  برابر شدن صادرات آذربایجان شرقی بخش دولتی آمادگی خود را برای حل و رفع تمامی موانع صادراتی اعلام کرده است و بخش‌های خصوصی باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره‌مندی را ببرند.
صادق نجفی با اشاره به بحث افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های اقتصادی استان نیز گفت: چین شریک خوبی برای توسعه و سرعت بخشیدن به طرح‌های اقتصادی استان است و طرف‌های چینی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی تأکید کرد: هدف از برگزاری چنین همایش‌ها ، اعزام هیئت‌های تجاری و حضور در نمایشگاه‌های دو کشور ایجاد ارتباط میان تجار چینی و فعالان اقتصادی ایران بالاخص آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اقتصادی منطقه شمال‌غرب کشور است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی نیز این همایش میزان صادرات استان به کشور چین را 12.5 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود استان و توانایی بالای واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی این مقدار صادرات بسیار ناچیز است و باید با ارائه آگاهی در خصوص وضعیت بازار چین به عنوان یک بازار در حال حرکت به سمت مصرف‌گرایی، مقدار  صادرات استان تا پایان امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.
‌همایش معرفی و شناخت بازار چین با حضور تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول