اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

حوزه فرهنگ تشنه افراد نخبه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: حوزه فرهنگ تشنه افراد نخبه و خلاق است و اگر نهادهای فرهنگی چنین افرادی را پرورش دهند ما در جامعه شاهد فرهنگی خلاق و پویا خواهیم بود.

حوزه فرهنگ تشنه افراد نخبه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: سکان فرهنگی یکی از سکان‌های مهم در کشور است و مقام معظم رهبری نیز در خصوص حوزه فرهنگی فرمودند در این حوزه هم نگرانی و هم دغدغه دارند.
وی ادامه داد: حوزه فرهنگ حساسیت بالایی دارد و زیربنای حرکت‌های اجتماعی است و در تعریف فرهنگ نیز فعالیت‌های نرم‌افزاری بشر را فرهنگ و اقدامات سخت‌افزاری را تمدن نام نهادند و در هر زمانی شاهد فرهنگی بالنده و پویا بودیم تمدن درخشانی رقم زده شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت اقدامات سازمان تبلیغات اضافه کرد: سازمان تبلیغات از مراکز مهم فرهنگی کشور است که مورد توجه خواص است و این سازمان در حوزه فرهنگی دینی گام برمیدارد و ظرافت خاص خود را دارد.
وی با اشاره به حساسیت حوزه فرهنگ و تأکید رهبری بر لزوم توجه به این بخش افزود: توجه به مطالبات که بخش اعظمی از خلاهای فرهنگی را میتواند پر کند، هدایت و نظارت و نخبه‌پروری مورد توجه ماست.
نعمت‌اللهی تصریح کرد: زیربنای فرهنگ جامعه را انسان‌های فرهیخته شکل میدهند و نوع تعامل انسان‌ها با فرهنگ مختلف است، عده‌ای در حدی با حوزه فرهنگ تعامل دارند که نیازهای شخصی و نفسانی خود را پوشش دهند، عده‌ای سیاست انزوا داشته و با حوزه فرهنگ کاری ندارند و نوع سوم نیز افرادی هستند که در جامعه با حربه انتقاد و فقط نقد از نوع منفی پیش میروند.
وی اعلام کرد: نوع چهارم که حائز اهمیت است، انسان‌هایی هستند که نخبه و خلاق هستند و حوزه فرهنگ تشنه این نوع افراد است و اگر نهادهای فرهنگی چنین افرادی را پرورش دهند ما در جامعه شاهد فرهنگی خلاق و پویا خواهیم بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین خاطر نشان کرد: با ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که استان قزوین دارد میشود گام‌های موثری را در حوزه فرهنگ برداشت.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه امروز کشور ما از جهات مختلف پیش رفته است و در این سه دهه و اندی که از عمر این انقلاب میگذرد از نظر سیاسی، اقتصادی، هنری، علمی و تحقیقاتی به خوبی پیش رفته‌ایم ولی از نظر اعتقادات، تقوا، اخلاق و مراجعه به قرآن و روایات کم کار شده است.
آیت‌الله هادی باریک بین با اشاره به روایتی در تحقق اسلام جامع افزود: در این حدیث توصیه به انجام هفت مورد شده است، نخست داشتن ترس از خدا که در راه خدا نباید از مردم هراس داشت، نکته دیگر این است که بهترین سخن، سخنی است که عمل انسان نیز او را تصدیق کند یعنی انسان آنچه را میگوید عمل کند.
وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که در مسئله اجتماعی در خصوص یک موضوع دو نوع قضاوت صورت نگیرد، برای مردم هرآنچه را بپسندیم که برای خود میخواهیم و در راه حق با وجود مشکلات فراوان از مسیر حق منحرف نشویم و رفتار و عمل ما به گونه‌ای باشد که برای دیگران اسوه باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با تقدیر از خدمات مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: آقای عزیزخانی (مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان) انسانی زحمت‌کش، امین، با اخلاق و تلاشگر هستند و مدیر جدیدی که این مسئولیت را بر عهده گرفتند ان‌شاالله راهی که طی شده را ادامه داده و ابتکاراتی را که دارند در این استان پیاده کنند و امیدواریم در این مسیر موفق باشید.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول