اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

40 درصد ترافیک شهری به دلیل عدم آگاهی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با اشاره به ترافیک شهری گفت: حدود 40 درصد ترافیک شهری زنجان به دلیل عدم آگاهی مردم است.

40 درصد ترافیک شهری به دلیل عدم آگاهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا براتی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک با اشاره به اینکه انسان، راه‌ها و وسیله نقلیه از عوامل افزایش ترافیک هستند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با افزایش وسیله نقلیه در شهرها ترافیک شهری افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم برای شهروندان محیط امن و بدون دغدغه فراهم کنیم، افزود: هر چه طرح‌ها و بررسی‌ها کارآمدتر باشند، به نتایج مطلوب‌تری در بحث ترافیک می‌رسیم.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با بیان اینکه هر سال با افزایش تعداد خودروها بر مشکلات ترافیکی شهر زنجان اضافه می‌شود، خاطر نشان کرد: بهترین راه‌های کنترل ترافیک تامین پارکینگ‌های مختلف در مناطق متفاوت شهر است.
وی با بیان اینکه بررسی ظرفیت خیابان‌ها از دیگر راهکارهای کنترل ترافیک است، تصریح کرد: در شرایط کنونی قسمت‌هایی از خیابان توسط برخی افراد و خودروها اشغال می‌شود، که عامل دیگر گسترش ترافیک شهر زنجان است.
براتی با بیان اینکه مشکل افزایش ترافیک دیگر کاربری‌هایی است که در سطح شهر توزیع شده و موجب افزایش ترافیک شهری می‌شود، یادآور شد: متاسفانه مردم تحمل ترافیک را ندارند که باید با ارائه آموزش‌های لازم مردم را با ترافیک آشنا کرده و با نصب سرعت‌گیر در برخی از نقاط شهر و خط کشی خیابان‌ها این معضل را تا حدودی کاهش داد.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با اشاره به اینکه بعضی از افراد فلسفه نصب چراغ راهنمایی رانندگی را نمی دانند، تصریح کرد: بهترین راه کنترل ترافیک مهندسی ترافیک از جمله راه‌ها، خط کشی‌ها و در کنار آنها تامین پارکینگ و بررسی ظرفیت خیابان‌ها است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به نسبت افزایش خودرو افزایش ظرفیت خیابان نداریم و همان موجب افزایش ترافیک شهری شده است، یا داور شد: اجرای سریع طرح‌های ترافیکی می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد.
براتی با اشاره به ساماندهی مسافربری‌های سه راهی بیجار گفت: مقرر شده که سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان برای سامان‌دهی مسافربری‌های جاده بیجار اقدام کند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان به بحث تملک زمین طرح‌های ترافیکی اشاره کرد و افزود: باید قبل از اجرای هر طرحی در زمینه ترافیک بحث تملک زمین‌ها مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای هر طرحی مشکلات خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: باید از تجربه‌های خوب استفاده و از امکانات و توان موجود بهترین استفاده را کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول