اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تذکر امام جمعه بهار به شورای اداری استان؛

اتلاف بیش از 50 هزار ساعت کار اداری در همدان

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار برگزاری شورای اداری اخیر با حضور حدود 8 هزار کارمند را عامل اسراف در کار اداری خواند و گفت: گردهمایی دیروز منجر به تلف شدن بیش از 50 هزار ساعت کار اداری شده است.

اتلاف بیش از 50 هزار ساعت کار اداری در همدان

حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری همایش روز گذشته شورای اداری با حضور 8 هزار مدیر و کارمند، ضمن تشکر از تدبیر استاندار در گردآوری مدیران و کارکنان استان در یک جلسه اظهار داشت: البته در این میان مسائل و مشکلات عدیده قابل توجهی به چشم می‌خورد که بنده در این مجال، نه به عنوان یک امام جمعه که در کسوت کارشناس مدیریت، جلسه دیروز همدان را نه یک شورای اداری که اسراف اداری می‌نامم.
وی با اشاره به اینکه توجه به "وقت" و "زمان" از ارزش بالایی برخوردار است، افزود: در دنیای پیشرفته امروز، حتی در جلسات مدیران استانی و شهرستانی، سعی بر اجتناب از اجتماعات بوده و حتی جلسات را با ویدوئوکنفرانس برگزار می‌کنند.
امام جمعه شهرستان بهار اتلاف وقت، هزینه و یا ایجاد مخاطرات برای افراد در حین حرکت از شهرستان به مرکز استان برای حضور در جلسات را از جمله مسائلی برشمرد که به طور قطع مشکل‌ساز خواهد بود.
به گفته وی صورتجلسه جلسه دیروز گزارشی از وضعیت استان، موفقیت‌های کسب شده و تشکر از زحمات مدیران استان بود ولی آیا ضرورتی داشت، برای این قضیه حدود 8 هزار نفر از سراسر استان را جمع کنیم که مقدمه‌ای بر تعطیلی ادارات و عدم خدمت‌رسانی به مردم باشد و موجبات نارضایتی افراد را فراهم کند؟
عظیمی‌زاده تأکید کرد: بنده یقین دارم اگر شرکت در تجمع دیروز اختیاری بود، حتی یک درصد از این جمعیت برای شرکت در جلسه حاضر نمی‌شدند.
وی با اشاره به اینکه جلسه شورای اداری دیروز میلیاردها ریال هزینه بر دوش دولت گذاشت، گفت: به طور قطع هزینه آمد و شد نیروهای اداری، پذیرایی از آنها و... منجر به تحمیل چنین هزینه‌ای برای استان شده است.
امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به تعطیلی ادارات استان افزود: دیروز که کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادارات خود را تعطیل کرده بودند بدون داشتن فعالیت خاصی، نزدیک به 2 میلیارد ریال حقوق دریافت می‌کنند و فقط برای شنیدن تعریف و تمجید استاندار گرد هم جمع شدند.
وی برگزاری این جلسه را عامل اسراف در کار اداری خواند و ابراز داشت: گردهمایی این 8 هزار نفر با احتساب هشت ساعت کار اداری به علاوه اضافه کار آنها، منجر به تلف شدن بیش از 50 هزار ساعت کار اداری شده است، علاوه بر آن خسارت انجام نشدن کار ارباب رجوع قابل محاسبه نیست.
عظیمی‌زاده با طرح این سئوال که چه کسی باید پاسخگوی اینگونه مسائل باشد، افزود: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت استان را روستاییان به خود اختصاص داده‌اند حضور آنها در ادارات برای انجام کارها و مواجهه با تعطیلی آنها، منجر به بروز و ظهور نارضایتی شده است.
به گفته وی با این تجمع، عملاً استان یک روز تعطیل شده، آن هم نه برای انجام کار ضروری که برای تعریف و تمجید و ارائه گزارش کار به حالت معلق درآمده است.
امام جمعه شهرستان بهار ادامه داد: استاندار همدان بیان مطالبی در ارتباط با کسب مقام نخست در ایجاد تمهیدات به منظور هدفمندی یارانه‌ها، کسب رتبه پنجم اشتغال در کشور و موضوعاتی از این دست، -البته این آمارها نیز در جای خود قابل تأمل است- که می‌توانست در یک جلسه این مباحث را با حضور اصحاب رسانه به سمع و نظر مردم برساند.
وی الگوبرداری از این گونه جلسات در سطح شهرستان‌ها را از دیگر تبعات جلسات این چنینی دانست و ابراز داشت: حاشیه‌سازی برای کار اداری، روی آوردن به اسراف و نگاه صرف به جنبه تبلیغی از دیگر نتایج اینگونه جلسات است.
عظیمی‌زاده با اشاره به اینکه استاندار در این جلسه بیشتر در پی تبلیغ بوده است، افزود: پیرو گفت‌‌وگوی بنده با برخی از افراد حاضر در جلسه، اکثر آنها تصور می‌کردند بیان مسائل مهم مربوط به استان و یا حضور یک مسئول کشوری این جمعیت را در یک جا گرد آورده ولی متأسفانه این جلسه جز تکرار مکررات هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است.
وی از نارضایتی حضار حاضر در جلسه گفت و ادامه داد: تقریباً از اواسط صحبت‌های استاندار همدان، جمع کثیری از افراد سالن را ترک کردند که نوعی بی‌توجهی به مقام ارشد استان است که به نظر می‌رسد نباید آقایان با برگزاری این جلسات موجب انجام این گونه حرکات تحقیرآمیز شوند.
امام جمعه شهرستان بهار در بخش دیگری از سخنان خود از عدم حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر ائمه جماعات در این برنامه با وجود دعوت در آن خبر داد و گفت: آنها با این اقدام خود ثابت کردند از حضور در جلساتی که فقط مصرف رسانه‌ای و تبلیغی دارد، پرهیز می‌کنند و در پی تشکیل جلساتی کارآمد و زمینه‌ساز حل معضلات و توسعه استان هستند.
وی افزود: با توجه به دلایل مطروحه می‌توان جلسه دیروز شورای اداری را اسراف اداری نامید و به طور قطع تشکیل مجدد چنین جلساتی به نفع استان و پیشرفت آن نبوده و نیست.
انتهای پیام/ل10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول