اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان:

واحدهای قضایی بهبهان حساب‌های شهرداری را مسدود نکنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان گفت: از واحدهای قضایی می‌خواهیم در احکام خود تجدیدنظر کرده و اینگونه حساب‌های شهرداری را مسدود نکنند.

واحدهای قضایی بهبهان حساب‌های شهرداری را مسدود نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، کورش مودت ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تجلیل از مقام شامخ آنها اظهار داشت: همه ما و به خصوص خبرنگاران باید تلاش کنیم تا شوق و انگیزه را در مردم بالا برده و زمینه را برای پیشرفت امور فراهم کنیم.
وی افزود: مردم به رسانه‌ها اطمینان داشته و باید با انعکاس دردها و راهکارهای آنها، مردم  برای رویارویی با مسایل جامعه آماده کنند.
مودت تصریح کرد: گواه سخن اطمینان مردم به رسانه‌ها تاریخ است که بسیاری از تغییرات، خیزش‌ها و انقلاب‌ها از مسئولان رسانه‌ها آغاز شده است.
رئیس شورای شهر بر فراهم آوردن زمینه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در بهبهان تأکید کرد و گفت: متاسفانه در بهبهان خرده فرهنگ‌هایی وجود داشته که سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد که باید در راستای رفع این موارد تلاش کرده و زمینه را برای سرمایه‌گذاری خیرین و سرمایه‌داران در بهبهان به‌منظور رفع مشکلات عمرانی و شهری فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال کرده و رسانه‌ها نیز می‌توانند زمینه را برای میسر شدن این امر فراهم کنند.
مودت بهبهان را شهری با پتانسیل و ظرفیت بالا دانست و خاطرنشان کرد: همه می دانیم و می گوییم که بهبهان به جایگاه اصلی خود نرسیده زیرا مشکلات بودجه و اعتبار گریبانگیر شهرداری بوده و منبع درآمد ثابتی نیز وجود ندارد.
وی افزود: در حال حاضر در حال تلاش و پیگیری برای جذب اعتبارات ارزش افزوده هستیم زیرا بیدبلند یک بهبهان ارزش افزوده نمی‌دهد و در خصوص بیدبلند دو نیز در حال پیگیری هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان در ادامه بر وجود مدیریت واحد شهری تأکید کرد و اذعان داشت: عدم وجود مدیریت واحد شهری باعث اتلاف وقت و هزینه شده و اگر این راه فعلی را ادامه دهیم هیچ‌گاه به نتیجه مطلوبی نخواهیم رسید.
وی با بیان اینکه اعتراض مردم به وضعیت آسفالت معابر بهبهان به حق است، گفت: در حال حاضر حفاری‌ها در بهبهان به حدی است که نمی‌توان عملیات آسفالت را انجام داده و انجام این کار غیرمنطقی است.
مودت تصریح کرد: مردم گاهی اوقات به صورت کامل در جریان امور نبوده و در صورت بروز هرگونه مشکلی شهرداری و شورای شهر را مورد خطاب خود قرار می‌دهند در صورتی که در برخی موارد شهرداری و شورای شهر دخالتی نداشته و از عهده آنها خارج است.
وی افزود: برای مثال چندی پیش موتورسواری در یکی از مناطق حفاری شده دچار حادثه شد و همه شهرداری را مقصر دانستند در صورتی که شهرداری هیچ وظیفه ای نداشته و حفاری، پرکردن و آسفالت مناطق حفاری شده برای پروژه‌های آب و فاضلاب بر عهده دستگاه مربوطه است.
رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان یکی از مشکلات شهرداری این شهرستان را کمبود وسایل و ماشین آلات راهسازی عنوان کرد و اظهار داشت: به دلیل کمبود ماشین آلات راهسازی، ماهانه و سالانه هزینه‌های زیادی از سوی پیمانکاران به شهرداری تحمیل شده که چنانچه این کمبودها رفع شود شاهد صرفه‌جویی بسیاری در هزینه‌ها خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ما پیشنهاد می‌دهیم بخشی از کارها به شهرداری تحویل داده شود تا خود وارد عملیات اجرایی شده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت گیرد.
مودت انسداد حساب‌های شهرداری را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین معضلات شهرداری بهبهان دانست و گفت: احکام قضایی صادره به صورت مداوم حساب‌های شهرداری را مسدود و زمان زیادی را برای بازگشایی آنها از شهرداری می‌گیرد که این امر موجب عقب ماندن فعالیت‌های عمرانی و جاری در سطح شهرستان می‌شود.
وی ادامه داد: ما از مراجع محترم قضایی می‌خواهیم در این احکام اصلاحاتی انجام داده و تجدیدنظر کنند زیرا در ادامه شاهد توقیف پارکینگ شهرداری و یا توقیف ارزش افزوده نیز خواهیم بود.
مودت در پایان تصریح کرد: این مطالبات حق مردم است اما آنها به شهرداری و شورای شهر آمده تا با همکاری این مشکلات را حل کنیم تا در ادامه مسایل عمرانی و شهری عقب نمانند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول