اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه رمضان در خراسان جنوبی صورت گرفت؛

ضبط یک تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان مقدار یکهزار و 818 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در سطح استان ضبط و معدوم شد.

ضبط یک تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی رضایی صبح امروز در بازدید از مجتمع‌های دامی خراسان جنوبی اظهار اشت: بیش از 825 واحد مرتبط با فرآورده‌های خام دامی نظیر مراکز بسته‌بندی، کارخانه خوراک دام، مراکز جمع‌آوری شیر و رستوران‌های بین راهی در سطح استان فعالیت دارند.
وی افزود: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در این ایام مبارک شدت یافت.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا تعداد یکهزار و 762 مورد بازدید دوره‌ای از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در سطح استان صورت گرفت.
رضایی تصریح کرد: همسو با بازدیدهای صورت گرفته پرونده دو نفر از متخلفان عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی به مراجع ذیربط ارجاع شده است تا برخورد قانونی با این متخلفان صورت گیرد.
وی از تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه گیر و قرنطینه‌ای دام و بررسی بیماری‌های دامی، شناسایی مناطق و منابع آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماری‌ها به عنوان بخشی از وظایف دامپزشکی یاد کرد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان جنوبی از کمک به ارتقا سطح بهداشت عمومی از طریق نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، همکاری با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و اظهار نظر و نظارت در مورد ساخت، ورود و صدور و فروش انواع دارو، واکسن، سرم و مواد بیولوژیکی ویژه دام خبر داد.
رضایی تقویت و توسعه بخش خصوصی دامپزشکی را خواستار شد و بر همکاری با مراکز ذیربط در امر آموزش و ترویج بهداشت دام به دامداران تاکید کرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول