اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/گزارش فارس از مشکلات تردد در مرکز گلستان/

نابسامانی تاکسی‌ها در شهر گرگان

خبرگزاری فارس: مطمئنا خیلی‌ها برای تردد در سطح شهر از وسایل نقیله عمومی همچون تاکسی‌ها استفاده می‌کنند، اما این روزها با توجه به گرانی بنزین و یا شاید هم مدیریت ضعیف تاکسیرانی شهر، خودروهای شخصی گوی سبقت را از راننده تاکسی‌ها گرفته‌اند.

نابسامانی تاکسی‌ها در شهر گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اغلب مردم با توجه به تمام مشکلات از جمله عدم اطمینان از خودروهای شخصی برای رسیدن به مقصد استفاده می‌کنند.
احمد دیلم یک شهروند گرگانی در این خصوص به خبرنگار فارس در گرگان گفت: متاسفانه تاکسی‌ها در سطح شهر پراکنده نیستند و اغلب در مسیرهای پر تردد و پر مسافر فعالیت دارند مثلا برای رفتن به جاده نهارخوران یا سایت اداری که کمی مسیر طولانی‌تر می‌شود تاکسی کمی وجود دارد بماند که حتی نرخ مشخصی برای کرایه این مسیرها وجود ندارد که این امر شهروندان را با چالش مواجه می‌سازد.
رقیه خاندوز یکی از شهروندان گرگان نیز خاطرنشان کرد: شخصا به دلیل امنیت و اطمینان از تاکسی  استفاده می‌کنم وقتی می‌بینم چاره‌ای نیست ترجیح می‌دهم سوار خودروهای شخصی شوم.
یک راننده تاکسی نیز در این خصوص گفت: متاسفانه مدیریت ضعیف، عدم ساماندهی تاکسی‌ها و کمبود نظارت باعث شده کمی هرج و مرج در این مورد به وجود بیاید و با توجه به اینکه تاکسی‌ها دارای خط ویا مسیر مشخصی هستند اما بعضی وقتی‌ها دیده می‌شود که تنها در مسیری مسافر سوار می‌کنند که تردد بیشتر است.
محمد حسینی اظهار داشت: همچنین  وجود خودروهای مسافرکش  شخصی نیز عامل دیگری برای بروز این مشکل است که سازمان تاکسیرانی باید در این مورد پاسخگو باشد.
این راننده جوان ادامه داد: حتی برخی مواقع شاهد این هستیم که شخصی‌ها خیابانی را مثل خیابان امام رضا(ع) تحت کنترل خود در آورده و اجازه نمی‌دهند که تاکسی در این محدوده کار کند.
چندی می‌شود که در محدوده شرق گرگان جابه جای رخ داده و ایستگاه مینی‌بوس‌های علی‌آبادکتول – گنبدکاووس به رو به روی هتل سرافراز انتقال پیدا کرده است انتقالی که اگر چه می‌توان گفت به نسبت با توجه به فضای زیاد و حجم کنترل ترافیک در آن منطقه خوب است اما در خصوص رفت و آمد مردم از سطح شهر تا آنجا مشکلاتی وجود دارد.
مثلا اینکه تاکسی‌ها تا وقتی بدانند در رفت و برگشت مسافر خواهند داشت تردد می‌کنند و در اویل شب این تردد کم می‌شود و اگر مسافری به هر دلیل در شهر گرگان باشد باید دقایق زیادی را منتظر بماند که بتواند تاکسی سوار شود و یا اینکه به دلیل قرار گرفتن این ترمینال در سمت چپ از آنجا که عبور از خیابان بسیار پرخطر است و پلی نیز در آن نزدیکی وجود ندارد تاکسی‌ها موظف بودند مسافران را در خود ترمینال پیاده کنند یعنی مسیر را دور بزنند اما الان که چند ماه از این قضیه می‌گذرد اغلب تاکسی‌ها مسافران را در اول خیابان کاشانی پیاده می‌کنند تا با هزار ترس و لرز از خیابانی که ماشین‌ها به سرعت برق و باد در حرکت هستند عبور کنند.
می‌توان گفت ضعیف تاکسیرانی شهر گرگان و عدم نظارت بر کار این قشر هم حقوق مسافران را زیر پا گذاشته و هم عاملی بر این شده تا کمبودها و نواقص‌ها را خودروهای شخصی جبران کنند و تاکسیران‌های گرگان را به اعتراض واداشته اما اعتراض‌های پیاپی و اجتماع این قشر در سال گذشته نیز نتوانست گره این مشکلات را وا کند و با کمال تاسف این امر موجب شده در راستای محقق نشدن خواسته‌های تاکسیران‌ها حقوق مسافران نادیده گرفته شود که می‌طلبد مسئولان شهری تدابیری بیندیشند تا حقوق شهروندی خدشه‌دار نشود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول