اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان:

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یک قانون است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان گفت: پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یک قانون است.

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یک قانون است
محمدجواد زارعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: طرح هوشمند شدن و پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یک قانون کشوری و دارای اهمیت بسزایی است چرا که در مرحله نخست نرخ‌ها را بر اساس مسافت و زمان به دلیل نصب تاکسی‌متر قانونمند کرده و ثانیاً از رد و بدل شدن پول و آلودگی‌های آن جلوگیری می‌کند.
وی افزود: با اجرای این طرح نه تنها پرداخت کرایه ماشین‌ها از طریق کارت‌های عابربانک انجام می‌شود که حل معضل پول خرد را نیز در پی دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان خاطرنشان کرد: همچنین ناوگان به دلیل نصب GPS به خوبی کنترل شده و در واقع حجم تاکسی‌های فعال و غیر فعال مشخص می‌شود.
وی بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های اجرای این طرح می‌توان به مشخص شدن میزان ساعات فعالیت و حتی میزان سوخت مصرفی تاکسی‌ها اشاره کرد که این امر گزارش‌گیری را نیز برای ما راحت‌تر می‌کند.
زارعی ادامه داد: نحوه پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی بدین صورت است که با نصب دستگاه خودپرداز در داخل اتومبیل و فشار دادن همزمان دکمه تاکسیمتر در زمان سوار شدن مسافر و با توجه به شماره مسافر که به ترتیب از عدد یک آغار می‌شود، دستگاه شروع به ثبت مسافت طی شده می‌کند.
وی تصریح کرد: در هنگام توقف تاکسی در مکان مورد نظر مسافر راننده دستگاه تاکسیمتر را با توجه به شماره مسافر متوقف کرده و نرخ مورد نظر بر روی دستگاه درج می‌شود و با گرفتن کارت عابر بانک بر روی دستگاه خودپرداز مبلغ مورد نظر به طور الکترونیکی از حساب شخص کم می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان اذعان داشت: در زمان تمدید کارت شهری از رانندگان عدم سوء پیشینه اخذ می‌شود و در صورت نداشتن سوء پیشینه کارت شهری تمدید شده و در غیر این صورت از تمدید کارت شهری جلوگیری به عمل می‌آید.
وی در ادامه اظهار داشت: در مورد مسکن مهر نیز تا کنون 400 نفر از رانندگان در سامانه مسکن و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و همچنین از ابتدای سال جاری خدماتی از قبیل ارائه بلیط سینماکانون با 50 درصد تخفیف، ارائه بلیط استخر الوند برای رانندگان تاکسی و فرزندان ذکورشان با 45 درصد تخفیف، استفاده از درمانگاه‌های مهرگان و مهر با 20 تا 100 درصد تخفیف به رانندگان تاکسی ارائه شده است.
زارعی در پایان گفت: همچنین استفاده از بیمه آسیا شعبه سازمان همیاری شهرداریها، استفاده از تله‌کابین گنجنامه با 30 درصد تخفیف، اخذ اقساطی لاستیک و روغن ریتو، ثبت نام در آموزشگاه زبان سفیر با 25 درصد تخفیف، ثبت نام مسکن مهر و ثبت نام اقساطی کربلا و سوریه نیز از دیگر خدمات ارائه شده سازمان تاکسیرانی به رانندگان تاکسی است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول