اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری:

آموزش زبان مازندرانی در مدارس ترویج یابد

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری گفت: اقدام آموزش و پرورش بر تعلیم زبان مازندرانی اقدام قابل تحسینی است که می‌تواند در احیای فرهنگ بومی به نسل آینده جامعه موثر باشد.

آموزش زبان مازندرانی در مدارس ترویج یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود احمدی یکشنبه شب در صحن علنی شورای شهر ساری با اشاره به اینکه تذکراتی که از سوی شورا به شهرداری داده می‌شود باید در هر جلسه لیست‌برداری شود، عنوان کرد: شهرداری برای هر تذکر شورا باید گزارشی دقیق داشته باشد تا مشخص شود برنامه شهرداری برای توسعه شهری چه خواهد  بود.
مسعود احمدی با بیان اینکه پژوهشکده مرکز ساری‌شناسی گنجینه‌ای از داشته‌های آداب و رسوم و سنت‍‌های اصیل ساروی‌ها در گذشته بوده، متذکر شد: مرکز پژوهش‌سرای ساری‌شناسی هنوز برای شهروندان ساروی شناسانده نشد.
وی یادآور شد: اقدام آموزش و پرورش بر تعلیم زبان مازنی اقدام قابل تحسینی است که می‌تواند در احیای فرهنگ بومی به نسل آینده جامعه موثر باشد.
سخنگوی شورای شهر تجلیل از نخبه و اندیشمندان علمی شهر را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی شورا شهرداری ساری دانست و اذعان داشت: پاسداشت و نکوداشت بزرگان علمی، فرهنگی و ورزشی شهر ساری در زمان حیات صورت گیرد.
رئیس کمیسیون نظارت و بهداشت شورای اسلامی شهر ساری در ادامه با بیان اینکه تاکنون شهرداری در شناسایی اماکن و منازل قدیمی واقع در بافت فرسوده مرکز مازندران اقدام نکرده است، بیان داشت: شناسایی اماکن قدیمی با تبدیل کاربری‌های متفاوت با قدمت و نوع معماری که دارند محلی برای بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.
جمال باقری با تاکید بر اینکه کنده کاری‌های سطح شهر موجب افزایش ترافیک در میادین اصلی شهر شده، گفت: شهرداری با ترمیم کنده‌کاری‌های معابر و خیابان‌های اصلی شهر از گره‌های ترافیکی کم خواهد کرد.
وی تصریح کرد: شهرداری در طول عمر شورای سوم توجه ویژه‌ای به اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در مرکز مازندران داشتند، ولی بر مبنای ضرورت و خواسته شهروندان پروژه‌های کوچک که موجب زیبایی سیمای شهر می‌شود اقدام کند.
این مسئول در بخشی از سخنان خود به از بین بردن حیوانات موذی جدول و آبروهای سطح شهر اشاره کرد و گفت: تا زمانی انهار سطح شهر لایروبی نشود طعمه‌گذاری برای از بین بردن موش‌ها موفقیت آمیز نیست.
باقری به ساماندهی خانه بهداشت شهرداری ساری تاکید کرد و ابراز داشت: سلامتی کارگران شهرداری برای این نهاد خدماتی موثر است و با افزایش نیروهای بهداشتی در خانه بهداشت تشکیل پرونده‌های سلامت کارگران سریع‌تر انجام می‌شود.
 انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول