اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون:

سنت حسنه وقف در تیران و کرون مهجور مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با اشاره به ثمرات وقف گفت: سنت حسنه وقف در تیران و کرون مهجور مانده است.

سنت حسنه وقف در تیران و کرون مهجور مانده است
حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه نیکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تیران و کرون با بیان اینکه وقف سنت حسنه‌ای است که اجر و پاداش عظیمی برای آن در اسلام تعیین شده است، اظهار داشت: وقف صدقه جاریه است که ثواب و اجر آن با مرگ افراد بسته نمی‌شود.
وی با نقل حدیثی از رسول اکرم (ص) که «پرونده سه گروه بعد از مرگشان بسته نمیشود که یکی از این سه گروه کسانی هستند که مالی به جا می‌گذارند و با مال خود چیزی را ایجاد میکنند که مردم از آن استفاده میکند»، افزود: یکی از بهترین کارهایی که در طول زندگی باید انجام دهیم، وقف است که این سبب بهره‌مندی از خیر دنیا و آخرت است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه موقوفه‌های شهرستان تیران و کرون محدود است، بیان داشت: در این شهرستان سنت وقف مهجور مانده و با توجه به اینکه وقف سنتی حسنه و نیکو است، مردم نسبت به این موضوع حرکتی نکرده‌اند.
وی سازمان اوقاف را مطمئن‌ترین و ولاترین دستگاه برای موضوع وقف اعلام کرد و گفت: افرادی که ملک خود را برای امر خیر واگذار میکنند، آن را در اوقاف به ثبت برسانند.
حجت‌الاسلام نیکو ادامه داد: مردم زمین، ساختمان، ماشین و مواردی از این قبیل را برای امر خیر واگذار میکنند اما آن را در سازمان اوقاف به ثبت نمیرساند که این مسئله سبب میشود پس از مدتی و یا بعد از مرگ واقف، این موقوفه با چالش روبرو شود و در برخی از موارد از موقوفه بودن و نیت خیر فرد خارج شود.
وی اضافه کرد: عدم ثبت موقوفات تهدیدی برای موقوفه محسوب می‌شود و واقفان اگر موقوفه خود را به ثبت نرسانند، دیگر مطمئن باشند که موقوفه آنها بر اساس نیتشان قرار میگیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: کسانی که موقوفات خود را به ثبت برسانند، سازمان اوقاف از آنها برابر نیتشان نگهداری میکند و تا ابد این موقوفه برابر نیت واقف استفاده میشود.
وی مردم را به سنت حسنه وقف دعوت کرد و گفت: باید نیازهای منطقه را واقفین بشناسند و بعد وقفی را انجام دهند.
حجت‌الاسلام نیکو اضافه کرد: وقف اموال برای فعالیت‌های عام‌المنفعه همانند تهیه جهیزیه، کمک به نیازمندان، فعالیت‌های فرهنگی، کمک به بیماران و مواردی از این قبیل بسیار ضروری است.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول