اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

2.2 میلیارد ریال برای احداث حمام روستایی اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری از اختصاص 2 میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار برای احداث حمام روستایی در روستاهای این استان خبر داد.

2.2 میلیارد ریال برای احداث حمام روستایی اختصاص یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهدی مرادی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات طرح‌های هادی روستایی این استان اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته به‌ منظور تعمیرات مسکن و احداث حمام روستایی در تمامی روستاهای استان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر جمعیت تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار داده می‎شود.
وی مرمت واحد مسکونی و احداث حمام روستایی را از اهداف اجرایی این طرح برشمرد و گفت: سقف فردی این تسهیلات برای سال‌جاری 10 میلیون ریال است که به متقاضیانی که به‌ علت سوانح طبیعی واحد مسکونی آنها دچار خسارت شده پرداخت می‎شود.
مرادی ادامه داد: همچنین صاحبان واحدهای مسکونی که در جریان اجرای طرح‌های هادی دچار آسیب شده است و یا افرادی که از محل آورده خود موفق به اتمام واحد مسکونی نشده‌اند پس از تأیید ناظران این نهاد می‎توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
سرپرست حوزه بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در ارتباط با وام احداث حمام به خانوارهایی تعلق خواهد گرفت که نسبت به احداث فضایی با حداقل دو مترمربع اقدام کنند.
وی روند احداث مسکن مهر در سطح روستاهای این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در این طرح افرادی که خود صاحب زمین نیز هستند، می‌‌توانند در قالب طرح خودمالکین به بنیاد مسکن مراجعه کرده و متقاضی دریافت تسهیلات برای احداث واحد مسکونی شوند استقبال از این طرح رشد مثبتی داشته است.
مرادی اضافه کرد: تاکنون 4 هزار و 529 متقاضی دریافت تسهیلات خود مالکین به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: از مجموع 5 هزار و 292 متقاضی معرفی شده توسط ستاد مسکن به بانک‌های عامل 4 هزار و 798 واحد تاکنون مراحل بانکی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ و به ‌زودی قسط نخست تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
مرادی سهمیه مسکن روستایی این استان را 9 هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 6 هزار و 440 واحد موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات شده‌اند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول