اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه یزد:

173 زندانی با کمک خیران یزدی آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد دیه یزد گفت: در مجموع تاکنون 173زندانی مالی جرائم غیرعمد با کمک خیران از زندان آزاد شده‌اند.

173 زندانی با کمک خیران یزدی آزاد شدند
اسلام افشون در حاشیه برگزاری مراسم جشن گلریزان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اگر چه تاکنون تعداد زیادی از زندانیان با کمک خیران و نیکوکاران آزاد شده‌اند اما با توجه به افزایش روزافزون محکومان مالی و نیز افزایش سال به سال رقم دیه، کمک خیران پاسخگوی تمام محکومان مالی جرائم غیرعمد استان یزد نیست.
وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد دیه استان یزد از سال 83 تاکنون بیان کرد: این ستاد فعالیت‌های خود را به طور جدی و مستمر در زمینه پیشگیری و درمان و چهار محور اصلی آموزش، اصلاح قانون، اجرای قانون و جذب منابع مالی آغاز کرد.
افشون خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری، جلسات متعددی با ادارات بیمه استان برای اجرای دقیق و به موقع قانون بیمه و پرداخت خسارت زیان‌دیده برگزار شد که از این طریق تعداد زیادی از زندانیان آزاد و تعداد زیادی نیز با پرداخت توسط بیمه وارد زندان نشدند.
وی یادآور شد: در موضوع درمان نیز ستاد دیه استان یزد در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد شامل تصادف، صدور چک بلامحل غیر از کلاهبرداری، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه، اقدامات خوب و موثری انجام داده که سبب بازگشت سعادتمندانه تعداد زیادی از زندانیان به آغوش گرم خانواده‌های آنها شده است.
افشون با بیان اینکه در حال حاضر 224 زندانی جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند، عنوان کرد: از این تعداد 19 نفر در اثر تصادف و بقیه به خاطر مهریه و چک بلامحل محکوم به زندان شده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان بیان کرد: این جشن امسال در چهار شهرستان استان یزد برگزار می‌شود که نخستین آن در مهریز برگزار و 36 میلیون تومان از سوی خیران این شهرستان تعهد شد و در یزد و طبس نیز به طور همزمان برگزار شد.
افشون افزود: در شهرستان ابرکوه نیز این مراسم دوشنبه شب برگزار می‌شود.
وی ضمن دعوت از خیران برای حضور پررنگ در این جشن اضافه کرد: شایسته است خیران به تعهداتی که در این جشن‌ها می‌دهند عمل کنند زیرا در سال گذشته 250 میلیون تومان در جشن‌های گلریزان استان برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از سوی خیران تعهد شد اما صد میلیون تومان از این مبلغ وصول نشد.
افشون همچنین از مردم و خیران خواست تا کمک‌های مالی خود را هرچند ناچیز به شماره حساب 0108888888002 و 2400 سیبای بانک ملی شعبه غدیر و 63.12552593 بانک ملت شعبه بلوار 22 بهمن به نام ستاد دیه استان یزد واریز کرده و زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده‌های خود را فراهم کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول