اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کار گروه استان اردبیل تصویب شد؛

احداث واحد صنعتی تولید اسید لاکتیک با آب پنیر

خبرگزاری فارس: با حضور اعضای کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل احداث کارخانه اسید لاکتیک با استفاده از آب پنیر در اردبیل تصویب شد.

احداث واحد صنعتی تولید اسید لاکتیک با آب پنیر
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که پیش از ظهر امروز در استانداری اردبیل برگزار شد مدیرکل صنایع و معادن استان اردبیل اظهار داشت: این طرح صنعتی با اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال در شهرستان گرمی ایجاد می‌شود.
محمد ملاطفی یادآور شد: اسید لاکتیک به عنوان محصول غیر‌نفتی کشور را از اقتصاد متکی به نفت نجات داده و علاوه بر آن خواهد توانست در راستای صادرات محصولات غیر‌نفتی کمک مهمی به ارز آوری و درآمد‌زایی انجام دهد.
وی با یادآوری اینکه در واحد‌های لبنی استان اردبیل روزانه هزاران لیتر آب پنیر بدون استفاده رها می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی به وجود آمده از پساب پنیر می‌توان سالانه با جایگزینی این محصول الیاف مصنوعی مانند نایلون و بطری‌های پت ساخت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل کارخانه اسید لاکتیک آرتاویل اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت:‌ با هزینه‌های انجام شده 10 مشتری در کشورهای مختلف شناسایی شده که از جمله آن این محصول به کشورهای امارات متحده‌ عربی، عمان، ‌عربستان صادر خواهد شد.
نادر آزاده‌اصل خاطرنشان کرد: ‌از سال 83 تاکنون مبلغ 20 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و علاوه بر آن 15 میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی مورد درخواست ماست.
وی همچنین یادآور شد: به منظور جلوگیری از تک محصولی بودن کارخانه و ریسک سرمایه‌گذاری این طرح با تولید محصولات جانبی مانند پودر آب پنیر، شیر خشک، پودر ماست، پودر کشک و ... پوشش داده خواهد شد.
آزاده‌اصل به موارد استفاده اسید لاکتیک اشاره کرد و بیان داشت:‌استفاده در صنایع غذایی، مکمل غذایی و چاشنی‌غذاها، تولید لوازم بهداشتی و آرایشی، ‌تولید مواد غذایی با ماندگاری بالا، صنایع نساجی، پلاستیک قابل بازیافت و تولید نخ جراحی که به راحتی در بدن جذب می‌شود از جمله مزایای این طرح است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول