اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی کرمان:

بازار کرمان کانون خطر است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: بازار کرمان به علت دارا بودن سیستم‌های قدیمی و فرسوده برق، سازه‌های غیرایمن، بالا آمدن آب‌های زیرسطحی و انبارداری غیراصولی به عنوان کانون خطر در این شهر به شمار می‌رود.

بازار کرمان کانون خطر است
علی کردی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بازار بزرگ کرمان دارای سیستم قدیمی و فرسوده برق است که برای جلوگیری از بروز حادثه در این مکان باید این تاسیسات هرچه سریع‌تر جابه‌جا و استانداردسازی شوند.
وی افزود: بالا آمدن آب‌های زیرسطحی در شهر کرمان موجب آسیب رساندن به بازار کرمان شده است.
مدیرعامل آتشنشانی و خدمات ایمنی کرمان همچنین بیان داشت: سازه‌های داخل بازار بزرگ کرمان غیرایمن هستند و با توجه به نوع مصالح خشت و گلی آن‌ها احتمال ریزش بر اثر زلزله وجود دارد.
کردی با بیان اینکه انبارهایی در مجموعه بازار کرمان و اطراف آن ایجاد شده‌اند، غیراصولی هستند، تصریح کرد: کاروانسراهایی که به محل انبارداری تبدیل شده‌اند، نیز از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند.
وی اذعان کرد: به عنوان نمونه کاروانسرای جر کرمان که در سال گذشته به علت انبارداری غیراصولی آتش گرفت و بخشی از آن تخریب شد، همچنان مکانی ناامن در بازار کرمان است.
کردی با بیان اینکه در این مکان افرادی به صورت ناایمن اقدام به پرکردن پیک‌نیک می‌کنند، بیان کرد: بارها به مالک این کاروانسرا تذکر داده شده است.
وی با اشاره به اینکه تفکیک جنس‌ها در انبارهای بازار بزرگ کرمان صورت نمی‌گیرد، مرمت این بازار را ضروری دانست.
کردی با بیان اینکه بازاریان کرمان باید آموزش‌های لازم در زمینه‌های مورد نیاز را فرا گیرند، گفت: سازمان‌های بحران‌مدار باید برای جلوگیری از وقوع خطر در بازار کرمان وارد عمل شوند.
وی از احساس خطر جدی در بازار بزرگ کرمان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی در این مکان و با انعقاد تفاهمنامه با امور مجامع صنفی کرمان 800 کپسول آتش‌نشانی خریداری شد که به صورت نیم‌بها به مغازه‌داران بازار ارائه می‌شود.
کردی به توزیع 200 کپسول آتش‌نشانی در بین بازاریان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد:‌ همراه با این کپسول‌ها جزوه آموزشی در اختیار مغازه‌داران قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بعضی از مغازه‌داران با قرار دادن جنس‌های خود در راسته بازار کرمان اقدام به سد معبر می‌کنند، عنوان کرد: راه‌های مسیررو در بازار شناسایی شده تا در زمان بروز حادثه بتوان به ارائه کمک پرداخت.
کردی بیان کرد: در سال جاری چند مورد آتش‌سوزی در بازار بزرگ کرمان اتفاق افتاده است که باید اقدام لازم برای جلوگیری از هرگونه حادثه در این مکان صورت گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول