اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

همیاران طبیعت سبب گسترش فرهنگ حفظ طبیعت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت‌: تشکیل گروه‌های همیاران طبیعت در بین دانش‌آموزان مدارس و مقاطع سنی مختلف را در راستای گسترش فرهنگ حفظ طبیعت موثر است.

همیاران طبیعت سبب گسترش فرهنگ حفظ طبیعت می‌شود
قدرت سعادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: حفظ و نگهداری از طبیعت بی‌زبان عزم همگانی را می‌طلبد و اشاعه این فرهنگ نقش بسزایی در صیانت از طبیعت دارد.
وی تشکیل گروه‌های همیاران طبیعت در بین دانش‌آموزان مدارس و مقاطع سنی مختلف را در راستای گسترش فرهنگ حفظ طبیعت موثر دانست و گفت: باید از دانش‌آموزان برای تشکیل گروه های همیار طبیعت بیشتر استفاده کرد.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: نهادینه کردن حفظ و صیانت از طبیعت به عنوان بخشی از نیاز امروز جامعه و فردای آیندگان مهم است که باید از طبیعت به عنوان بخشی از ثروت ملی و خدادادی به نحو مطلوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه قطع درختان‌، روشن کردن آتش در زیر سایه درختان به خصوص در ایام گرم تابستان‌ و آویختن تاب برای چند ساعت تفریح و شکستن شاخ و برگ درختان از جمله مواردی است که در زندگی روزمره مشاهده می شود.
سعادتی با بیان اینکه توجه و نگهداری از طبیعت نباید به مرکز استان محدود شود، یادآورشد: تشکیل همیاران طبیعت در دیگر شهرستان‌ها که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برای جذب همیار طبیعت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طوری که در جلسات و گردهمایی‌های شورای اسلامی‌، دهیاران و مرتع‌داران بحث عضویت در طرح همیاران طبیعت مطرح شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اعلام اینکه با همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی‌، سازمان‌ها و آموزش و پرورش همکاری‌های لازم صورت گرفته است، بیان داشت: طرح همیاران طبیعت به دو شکل حفاظتی و ترویجی اجرا می‌شود.
وی افزود: در حالت حفاظتی مردم می‌توانند با اعلام هشدار موارد تخریب و آتش‌سوزی را به یگان حفاظت اداره کل اطلاع دهند.
وی یادآورشد: در مسیر اشاعه فرهنگ صیانت از منابع طبیعی در بین مردم شکل ترویجی می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول