اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان:

"برق فروشی" برای نخستین بار در نایین آغاز شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان گفت: نخستین طرح تعاونی تولید و فروش برق در سطح کشور در شهر نائین با قدرت دو مگاوات به بهره‌برداری رسید.

"برق فروشی" برای نخستین بار در نایین آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کمال میرهادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: در سال جهاد اقتصادی و همزمان با هفته تعاون 107 طرح تعاونی با 10 گرایش به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار میلیارد و 500 میلیون ریال در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان اظهار داشت: با افتتاح تعداد 107 طرح بخش تعاون، فرصت شغلی برای 6هزار و 586 نفر در استان اصفهان ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به 10 گرایش طرح‌های اجرایی تصریح کرد: این ده گرایش شامل یک گرایش در درون اتحادیه‌ها، یک گرایش در تعاونی اعتبار، سه گرایش در بخش تأمین نیاز تولیدکنندگان، دو گرایش در بخش تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، سه گرایش در بخش حمل و نقل، 24 گرایش در بخش خدمات، 11 گرایش در بخش صنعت، یک گرایش در بخش فرش دستباف، هفت گرایش در بخش کشاورزی و 54 گرایش در بخش مسکن بوده که در روزهای مقرر در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسند. 

*اتمام ساخت 5هزار و 212 واحد مسکن مهر
میرهادی با اشاره به دیگر طرح‌های بخش تعاون گفت: ساخت تعداد 32هزار و 526 واحد مسکن مهر در استان اصفهان در دست احداث است.
وی ادامه داد: از این تعداد واحد در دست احداث ذکر شده تعداد 5 هزار و 512 واحد مسکن توسط تعاونی‌های مسکن مهر استان اصفهان ساخت آن به پایان رسیده است.
 
*5هزار و 724 تن میزان صادرات بخش تعاون
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان اظهار داشت: تعاون تضمین ‌کننده رشد و تعامل اقتصادی جامع است.
وی ادامه داد: میزان صادرات بخش تعاون در یک سال گذشته بالغ بر 5هزار و 724 تن بوده است.
میرهادی افزود: ارزش صادرات انجام شده در یک سال گذشته شش میلیون و 514 هزار و 350 دلار بوده است.

*بالغ بر 60درصد مردم استان اصفهان عضو تعاونی‌ها هستند
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان گفت: حدود 8 هزار تعاونی در استان اصفهان موجود بوده که بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نفر اعضاء دارد.
وی بیان داشت: این تعداد عضو در بخش تعاون یک ظرفیت بسیار خوبی برای استان است و با توجه به اینکه تا این لحظه در بحث مسکن مهر تجربیات و تلاش‌های خوبی صورت گرفته در نتیجه باید فرصت‌هایی که در قالب تعاونی‌های سهامی عام و تعاونی‌های ملی فراگیر شده، کمبودهای موجود در بخش تعاون جبران شود.

*بهره‌برداری از نخستین نیروگاه برق بخش تعاون
میرهادی با اشاره به طرح مهم افتتاح شده در بخش تعاون اظهار داشت: در روزهای گذشته نخستین نیروگاه تولید برق شرکت تعاونی بهنام انرژی نائین به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: این نیروگاه با قدرت دو مگاوات در شهرک صنعتی نائین احداث شده است.
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان تصریح کرد: میزان زمین طرح نیروگاه بهنام انرژی نائین در 992 متر مربع و دارای 288 متر مربع مساحت زیربنای ساختمان احداث شده است.
وی افزود: تاریخ ثبت این نیروگاه در 23 فروردین سال 89 بوده که طول زمان اجرای این طرح نیز 15 ماه بوده است.
میرهادی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در زمینه ساخت نیروگاه برق گفت: میزان کل سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث نیروگاه برق بهنام انرژی نائین یک میلیارد و 650 میلیون تومان بوده که از این مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون ریال آن آورده اعضاء و 900 میلیون تومان نیز تسهیلات بوده است.
وی اضافه کرد: این طرح شاخص در شهرک صنعتی نائین برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.
 
*افتتاح اتحادیه شرکت‌های تعاونی خدمات گردشگری کاشان
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان تصریح کرد: هم‌اکنون در استان اصفهان 14 اتحادیه در گرایش‌های مختلف در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به اتحادیه‌های موجود در استان افزود: در زمینه افتتاح طرح‌های بخش تعاون در قالب اتحادیه‌ها، اتحادیه شرکت‌های تعاونی خدمات گردشگری کاشان است که در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
میرهادی با اشاره به توانمندی و تشکیل تشکل‌های بخش تعاون گفت: بخش تعاون هر چقدر تشکل‌های قوی داشته باشد و بتواند در زمینه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها آنها را دخالت دهد در نتیجه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور رفع می‌شود.
 
*ایجاد 2هزار و 219 فرصت شغلی در بخش تعاون
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان بیان داشت: تعاونی اعتبار کارکنان تربیت بدنی از دیگر طرح‌های اجرایی بخش تعاون است که در روزهای آینده به مناسبت هفته تعاون به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از دیگر طرح‌های بخش تعاون نام برد و افزود: در بحث تأمین نیاز تولیدکنندگان سه طرح است که به بهره‌برداری می‌رسد.
میرهادی ادامه داد: به مناسبت هفته تعاون در زمینه تأمین نیاز مصرف‌کنندگان نیز دو تعاونی افتتاح می‌شود.
وی بخش تعاون را طلایه‌دار کارآفرینی نامید و اضافه کرد: از هفته تعاون سال گذشته 1376 تا هفته تعاون سال جاری با تشکیل 269 شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف 2هزار و 219 فرصت شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان گفت: در یک سال گذشته 1376 واحد صنعتی با سرمایه‌ای بیش از 11 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 598 نفر تشکیل شده است.
وی با اشاره به یک اقدام موثر در سال جهاد اقتصادی افزود: در سال جهاد اقتصادی یک میلیارد کمک بلاعوض به تعاونی‌های بانوان اختصاص پیدا کرده است.

 *دو تعاونی استان اصفهان از برترین‌های کشور شدند
میرهادی با اشاره به تقدیر از تعاونی‌های برتر استان اصفهان بیان داشت: در استان اصفهان با توجه به گرایش‌هایی که در بخش تعاون وجود دارد تعاونی‌های برتر معرفی شده و به وزارتخانه مربوطه فرستاده می‌شوند.
وی ادامه داد: در زمینه جشنواره تعاونی‌های برتر، برای نخستین بار استان اصفهان از مجموع تعاونی‌هایی که در زمینه فرآیند ثبت‌نام در سال جاری موجود بوده بالغ بر 40درصد رشد داشته است.
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان افزود: 130 تعاونی در جشنواره استانی ثبت‌نام کرده که در نتیجه به رتبه نخست ثبت‌نام تعاونی‌های برتر کشور رسیده است.
به گزارش فارس، برای نخستین بار از مجموع تعاونی‌هایی که در جشنواره کشوری ثبت‌نام شدند دو تعاونی از استان اصفهان به عنوان برترین‌های کشور انتخاب شدند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول