اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان:

40 درصد مدارس خوزستان نوبت صبح می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از ثابت شدن40 درصد از مدارس استان در نوبت کاری صبح خبر داد.

40 درصد مدارس خوزستان نوبت صبح می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان، اظهارداشت: به منظور اجرای این طرح باید ظرفیت مدارس استان به استاندارد لازم در زمینه کلاس درس برسد.
وی ادامه داد: در این زمینه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان، تلاش می‌کند تا قبل از آغاز سال تحصیلی مدارس در دست ساخت، تکمیل و به بهره‌برداری برسند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان همچنین از تعطیلی مدارس استان در روزهای پنجشنبه خبر داد و گفت: هنرستان‌های سراسر استان نیز شامل این تعطیلی می‌شوند.
فلاحی هدف از تعطیلات آخر هفته مدارس استان را کاهش ساعت معلمان حق‌التدریس اعلام کرد و گفت: این اقدام باعث بهره‌وری بیشتر در روش‌‌های یادگیری است.
وی با بیان اینکه کم کردن ساعات تدریس معلمان حق التدریس به معنی کاهش این قشر از معلمان نیست، افزود: آموزش و پرورش با کمبود شدید در بخش معلمان حق التدریس مواجه است و این طرح با هدف جبران این کمبودها اجرا می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه عنوان کرد: تمام مجتمع‌های آموزشی و مدارس استان تا پایان برنامه پنجم توسعه طی پنج مرحله هوشمند می‌‌شوند.
وی تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس در راستای اهداف سند چشم‌‌انداز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود که تا پایان شهریور ماه جاری حداقل ۲۰ درصد از مدارس مستعد و مجتمع‌ های شهری و روستایی طرح ترنم ولایت در استان در مرحله اول تا سوم از مراحل پنجگانه هوشمند سازی مدارس قرار گیرند.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان افزود: مدارس هوشمند در راستای فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورتی طراحی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند خودشان را در عصر اطلاعات و ارتباطات آماده کنند لذا در یک مدرسه هوشمند یادگیری نتیجه تفکر و پژوهش است و یک تفکر خوب توسط همه دانش‌آموزان قابل یادگیری است.
فلاحی در ارتباط با تعریف مدرسه هوشمند گفت: مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که در آن روند اجرای تمام فرآیندها اعم از مدیریت، نظارت،کنترل، یادگیری و... براساس نظام آموزشی پژوهش محور طراحی شده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول