اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طارم خبر داد:

عملیاتی شدن طرح جاده‌ی شفت – طارم - زنجان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان طارم گفت: طرح جاده‌ شفت – طارم – زنجان عملیاتی شده است.

عملیاتی شدن طرح جاده‌ی شفت – طارم - زنجان
غلامحسین رجبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مطالعه‌ طرح جاده‌ شفت – طارم – زنجان به پایان رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی اعتبار پیش‌بینی شده برای این طرح را 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این اعتبار از سوی معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به این طرح اختصاص یافته است.
فرماندار شهرستان طارم یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح از جاده آب‌بر به ملا سر آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح مسیر ارتباطی استان‌های شمال غرب همچون گیلان تسهیل شده و هزینه‌ها نیز تا حد بسیاری کاهش پیدا می‌کند.
رجبی با بیان اینکه اجرای این طرح کمک شایانی به جذب گردشگر برای استان می‌کند، اضافه کرد: این امر در کاهش حوادث جاده‌ این نیز تاثیر ویژه‌ای دارد.
وی با اشاره به اینکه آغاز برنامه اجرایی شفت – طارم – زنجان از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان گیلان است، ادامه داد: این طرح می‌تواند نقش برجسته‌ای در خروج شهرستان‌های فومن، شفت و طارم از بن‌بست ارتباطی داشته باشد.
فرماندار شهرستان طارم اذعان داشت: با انجام این طرح 97 روستای شهرستان طارم و 65 روستای شهرستان شفت و فومن از بن بست ارتباطی خارج می‌شوند.
وی از دیگر مزایای اجرای این طرح را جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد و افزود: با انجام این طرح شکوفایی و رونق اقتصادی نیز در این منطقه حاصل می‌شود.
رجبی با بیان اینکه کار عملیاتی این طرح در فازهای مختلف و از دو سمت گیلان و زنجان آغاز می‌شود، اضافه کرد: بیشترین عملیات ساخت این جاده با 90 کیلومتر در استان زنجان واقع شده است.
وی همچنین یادآور شد: در حدود 40 کیلومتر از این جاده نیز در محدوده استان گیلان واقع شده است.
فرماندار شهرستان طارم تصریح کرد: ساخت این راه موجب ایجاد کوتاه‌ترین مسیر میان استان‌های شمال غرب با استان گیلان، دریای خزر و بندرانزلی در شمال کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب توسعه‌ اقتصادی کشور می‌شود، ادامه داد: همچنین این طرح موجب دسترسی آسان به شمال غرب کشور می‌شود.
رجبی از دیگر مزایای این طرح کاهش 50 کیلومتری مسافت شهرهای شفت و آب‌بر را عنوان کرد و افزود: این طرح موجب کاهش میزان ترافیک مسیر، مصرف سوخت و در نتیجه تولید آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول