اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

آزادراه بوشهر ـ شیراز نیازمند اعتبار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادراه بوشهر - شیراز به 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آزادراه بوشهر ـ شیراز نیازمند اعتبار است
ایوب پاپریمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای بیشترین جمعیت و وسعت در بین شهرستان‌های استان است و توسعه زیرساخت‌های این شهرستان و بهبود امکانات شهرستان باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: بدون تردید راه یکی از محورها و زیرساخت‌های توسعه در هر کشوری است و ساخت راه برای اتصال مناطق موجب رشد و شکوفایی اقتصاد کشور میشود و باید نسبت به گسترش شبکه راه‌های شهرستان تلاش مضاعفی انجام دهیم.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۲ سال است که مطالعه و نقشه طرح آزادراه بوشهر –شیراز به پایان رسیده است که البته قرار بود که کلنگ اجرای این پروژه در خرداد‌ماه امسال به زمین بخورد، اما متأسفانه به‌علت مشکلات اجرایی از سوی مسئولان، این طرح متوقف شده است.
پاپریمقدم با بیان اهمیت احداث این آزادراه تصریح کرد: با ساخت آزاد‌راه بوشهر ـ شیراز مسافت ۲۸۵ کیلومتری میان مرکز‌ استان‌های بوشهر و شیراز، بیش از 70 کیلومتر کاهش مییابد و به 215 کیلومتر میرسد.
وی گفت: بهره‌برداری از این طرح، موجب توسعه گردشگری، کاهش زمان پیمایش و مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده‌ای و در مجموع رونق اقتصادی و شکوفایی منطقه میشود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادراه بوشهرـ شیراز به 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: سرمایه‌ پروژه آزاد‌راه بوشهر –شیراز از سوی بانک ملت و سرمایه‌گذار بحرینی تامین میشود و بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ساخت این پروژه به اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
پاپریمقدم بیان داشت: از مدیرکل راه استان و مسئولان ارشد استان بوشهر انتظار داریم نسبت به احداث این آزادراه جدیت بیشتر و مناسب‌تری داشته باشند تا شاهد رفاه و امنیت مردم باشیم.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر از مسیر بوشهر ـ شیراز تردد میکنند و بدون تردید بهره‌برداری از آزادراه بوشهرشیراز باعث افزایش کارایی بنادر جنوبی کشور و به تبع آن باعث رشد اقتصادی منطقه میشود.
وی اذعان داشت: فاصله بوشهر تا شیراز هم‌اکنون بیش از ۲۸۵ کیلومتر است که به‌علت پر پیچ و خم و کوهستانی بودن و ترافیک بسیار بالا در جاده کنونی، سالانه باعث وقوع حوادث رانندگی و تلفات جانی و خسارات مالی زیادی میشود و در واقع این جاده یکی از پر‌حادثه‌ترین جاده‌های کشور به‌شمار میرود و همه باید کمک کنیم و این مسیر را ایمن کنیم.
پاپریمقدم یادآور شد: برای موفقیت در سال جهاد اقتصادی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم و باید شرایط را به خوبی مهیا کنیم و توسعه راه و بزرگراه و امنیت جاده‌ها تاثیر زیادی در این مجاهده دارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول