اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16 و 17 شهریور جاری صورت میگیرد؛

گردهمایی شهرداران مراکز استان‌های کشور در شهرکرد

خبرگزاری فارس: سمینار نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد شهری با حضور شهرداران مراکز استان‌های کشور روزهای 16 و 17 شهریورماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.

گردهمایی شهرداران مراکز استان‌های کشور در شهرکرد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری این همایش، اظهار داشت: در این سمینار شهرداران مراکز استان‌ها و شهرهای توریستی به همراه جمعی از مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور حضور خواهند داشت.
وی افزود: شهرداران و مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور در این سمینار علاوه بر آشنایی با پتانسیل‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرهای استان در کارگاه آموزشی نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد شهری نیز شرکت خواهند کرد.
غلامیان اضافه کرد: این همایش با همکاری شهرداری شهرکرد، حوزه معاونت عمرانی استانداری، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می‌شود.
شهردار شهرکرد تبیین علمی نقش مدیریت شهری به ویژه شهرداریها در توسعه گردشگری شهری را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سمینار اعلام کرد و گفت: بررسی وضعیت کنونی بخش گردشگری این استان و شناخت چالش‌ها و تنگناهای موجود از دیگر اهداف برگزاری این همایش به‎شمار می‎رود.
غلامیان اضافه کرد: تبیین نقش و جایگاه بخش خصوصی در مدیریت و توسعه گردشگری شهرها، تاکید بر نقش کلیدی شهرداریها، شناخت قابلیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری گردشگری در شهرهای استان چهارمحال و بختیاری از دیگر این اهداف محسوب می‎شود.
شهردار شهرکرد ادامه داد: همچنین این همایش ارائه راه‌کارهای علمی برای ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداریها، تنوع‌بخشی به بازارهای گردشگری، ارائه راه ‌کارهای ارتقای مدیریت گردشگری و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در توسعه بخش گردشگری شهرها دنبال می‎شود.
وی با اشاره به محورهای مورد بحث در این همایش، گفت: ساماندهی مدیریت و اقتصاد شهری در مقیاس و منطقه‌ای، محرومیت زدایی، کاهش فواصل فرهنگی، اجتماعی و ایجاد تفاهم ملی، ایجاد فرهنگ گردشگری در راستای حفاظت از محیط زیست از محورهای مهم این سمینار ملی است.
شهردار شهرکرد با بیان اینکه امروزه، عوامل زیادی از جمله عوامل اجرایی، اجتماعی و فرهنگی موجب عقب‌ماندگی گردشگری در شهرها شده است، گفت: در کنار این عوامل و نقصان‌ها عمده‌ترین عامل فقدان تدوین یک راهکار معین، نبود یک مدیریت واحد در این راستاست.
غلامیان خاطرنشان کرد: بدون ایجاد تحول در کمیت و اجرای فیزیکی و فرهنگی مدیریت شهری و متناسب با آن مدیریت گردشگری و نیز به وجود آوردن زمینه‌ای لازم برای ساختار شکنی مدیریت نمیتوان گردشگری شهری پایداری را به‌راه انداخت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول