اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوشنویس تبریزی نشان درجه یک هنری کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: بر اساس رای شورای ارزشیابی هنرمندان کشور نشان درجه یک هنری به استاد «حسن کرمانی» هنرمند برجسته خوشنویسی اعطا شد.

خوشنویس تبریزی نشان درجه یک هنری کشور را کسب کرد
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، استاد کرمانی موفق به اخذ نشان درجه یک هنری( معادل دکتری) در زمینه خوشنویسی از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
وی از هنرمندان با سابقه خوشنویسی کشور و نخستین استاد رسمی انجمن خوشنویسان ایران در آذربایجان‌شرقی است.
استاد حسن کرمانی متولد 1340 تبریز بوده و در محضر اساتیدی همچون زنده یاد ابراهیم بخت شکوهی، غلامحسین امیرخانی، عبدالصمد صمدی و حسین رسام تلمذ کرده است.
وی در چهار رشته و گرایش خوشنویسی شامل نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث فعالیت داشته و در هر یک از گرایش‌های یاد شده موفق به کسب عناوین برتر در جشنواره‌‌های کشوری و بین‌المللی شده است.
‌استاد کرمانی کتاب‌های متعددی را تحریر کرده که از آن جمله می‌توان به تحریر سه دوره رسم‌الخط آموزشی آسان، دعای کمیل به صورت نسخ و شکسته، دعای عرفه با خط نسخ، اشعار حافظ با خط نستعلیق و کتاب شعر «زلف آشفته» با خط نستعلیق اشاره کرد.
وی  تاکنون در بیش از 150 نمایشگاه داخلی و بین‌المللی حضور یافته و داوری جشنواره‌ها و مسابقات معتبر خوشنویسی را بر عهده داشته است.
وی در سال 76 به عنوان هنرمند برگزیده جشنواره خوشنویسی جهان اسلام معرفی شده و مراسم بزرگداشت وی نیز در سال 85 و همزمان با ششمین جشنواره خوشنویسی بین‌المللی غدیر برگزار شد.
استاد کرمانی پیش از دریافت نشان درجه یک هنری، همچنین موفق به اخذ رتبه استادی در سال 87 در زمینه هنر خوشنویسی در رشته نستعلیق شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول