اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد:

تغییر کتاب کلاس اول متناسب با تحول بنیادی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تغییر کتاب کلاس اول متناسب با تحول بنیادی صورت گرفت.

تغییر کتاب کلاس اول متناسب با تحول بنیادی
منیره موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان اینکه مهرماه امسال در روز شکوفه‌ها 41 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی وارد مدارس استان می‌شوند، بیان داشت: 97 درصد دانش‌آموزان اول ابتدایی با تجربه کلاس‌های پیش دبستانی کلاس اول را آغاز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس این آمار مقام دوم را در سطح کشور کسب کردیم و سعی می‌شود سال آینده در پوشش 100 درصدی دانش‌آموزان پیش‌دبستانی را داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: توجه ویژه‌ای به آموزش نوآموزان مناطق محروم شد که کودکان دوزبانه با شرکت در کلاس پیش‌دبستانی به زبان رسمی فارسی مسلط شوند تا در کلاس اول با مشکل گفتاری مواجه نشوند.
موحدی از تغییر محتوای کتاب درسی اول دبستان در سال جاری خبر داد و گفت: براساس سند درس ملی و تحول بنیادی که در آموزش و پرورش کشور صورت گرفت کتاب کلاس اول دبستان تغییر محتوایی پیدا کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش معلمان پایه اول دبستان در اولویت برنامه‌های وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گرفت، تصریح کرد: آموزش نوین معلمان پایه اول ابتدایی از الزام‌های ادارات کل آموزش و پرورش کشور قرار دارد که در این باره معلمان علاوه بر دوره‌های آموزشی در طول تعطیلات تابستان به صورت ضمن خدمت کلاس‌های آموزشی را می‌گذرانند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه طرح کانون و مدرسه بر اساس تفاهمنامه‌ای بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با آموزش و پرورش منعقد شد، ابراز داشت: دانش‌آموزان براساس گروه سنی مختلف و مناسب با فعالیت‌های کانون فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری را با اعزام به اردوهای علمی و پژوهشی می‌گذرانند.
موحدی ایجاد کتابخانه در کلاس را از سوی کانون پرورش فکری از موارد انعقاد تفاهمنامه بین این دو دستگاه فرهنگی اعلام کرد و متذکر شد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان مقطع دبستان مجهز به کتابخانه کوچک کلاسی با انتشارات کانون پرورش فکری اشباع می‌شود.
وی اذعان داشت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی می‌توانند از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری استفاده و با عضوگیری‌هایی که کانون به عمل می‌آورد در کلاس‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کنند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول