اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

فعالیت‌های غیرعلمی دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند با انتقاد از برخی اقدامات در دانشگاه‌ها گفت: فعالیت‌های غیرعلمی دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند.

فعالیت‌های غیرعلمی دانشگاه‌ها را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقر عبادی صبح امروز در کمیته پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در خبرگزاری فارس خراسان جنوبی به دیدار رهبری با دانشگاهیان اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌های امروز با قبل از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و امروزه  جهاد علمی بزرگی در دانشگاه‌ها رخ داده است.
وی ادامه داد: در گذشته صنعت، کشاورزی و دیگر موقعیت‌ها در دست غربی‌ها بود ولی امروزه جوانان ایرانی با علم خود و بصیرت بالا همه کارها را در دست خود گرفته‌اند.
امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: جوانان امروزی با تولید فناوری هسته‌ای و سلول‌های بنیادی به کشورهای غربی فهماندند که ایران اسلامی حرفی برای گفتن دارد و به هیچ کشوری وابسته نیست.
عبادی با اشاره به اینکه ترور دانشمندان ایرانی نتیجه پیشرفت دانشگاهیان در عرصه‌های گوناگون است، افزود: سرگرم کردن اساتید و دانشجویان به کارهای غیر علمی و دین زدایی از اهداف بزرگ دشمنان اسلام و انقلاب است که باید به این امر مهم توجه ویژه داشت.
وی با بیان اینکه علم بدون معنویت خطرناک‌تر از جهل بدون معنویت است، گفت: اگر دانشگاه‌ها از دین و معنویت جدا شوند بلای دنیای غرب دامن گیر انقلاب اسلامی می‌شود و باید مسئولان و دانشجویان به این امر مهم توجه داشته باشند.
امام جمعه موقت بیرجند توجه به علوم انسانی را بسیار مهم دانست و افزود: جنگ ایران با غرب و صهیونیست بر سر مهندسی و دیگر علوم نبوده بلکه جنگ ایران بر سر علوم انسانی و فرهنگ است که باید در دانشگاه‌ها به این مقوله بیشتر توجه شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول