اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشنامه‌نویس و منتقد مازندرانی مطرح کرد:

نابرابری اعتبارات مالی تئاتر تهران با استان‌ها

خبرگزاری فارس: نمایشنامه‌نویس و منتقد مازندرانی گفت: نابرابری اعتبارات مالی تئاتر تهران با سایر نقاط ایران، تضاد کاملا محسوسی با سیاست‌های تمرکززدایی دولت دارد که بسیار قابل تامل است.

نابرابری اعتبارات مالی تئاتر تهران با استان‌ها
علیرضا سعیدی کیاسری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان شهرستانی با مشکلات متعددی در بخش تولید و انتشار متون دست و پنجه نرم می‌کنند که لازم است متولیان تئاتر در استان‌ها توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: مازندران از ظرفیت بسیار بالایی در هنرهای نمایشی برخوردار است که امیدواریم متولیان امر با شناسایی استعدادها و پشتیبانی از فعالان تئاتر شرایط اعتلای این هنر را در استان فراهم آورند.
این نمایشنامه‌نویس خاطرنشان کرد: نابرابری اعتبارات مالی تئاتر تهران با سایر نقاط ایران، تضاد کاملا محسوسی با سیاست‌های تمرکززدایی دولت دارد که بسیار قابل تامل است.
سعیدی کیاسری اظهار داشت: بیشتر هنرمندان فعال در عرصه نمایش شغل ثابت و منبع درآمد قابل توجهی ندارند و پرداخت‌نشدن به موقع دستمزدهای اجرا و حضور در جشنواره مشکلات بسیاری را برای گذران زندگی برای آنان به‌وجود آورده است.
این منتقد تصریح کرد: عدم وجود دغدغه‌ای به‌نام تئاتر در نزد مسئولان از دلائل عمده و بارز مهجور ماندن تئاتر شهرستان است.
وی از نگارش دو نمایشنامه جدید در تابستان خبر داد و بیان داشت: تابستان امسال فصل پرکاری برایم بود و با حذف بسیاری از برنامه‌های جانبی، انرژی خودم را برای نگارش این نمایشنامه‌ها گذاشتم.
سعیدی کیاسری تصریح کرد: ماه پیش نمایشنامه«سنگی از آسمان» را با تم مذهبی به پایان رساندم که از زاویه‌ای متفاوت به روایت آنچه در غدیر خم گذشته، می‌پردازد
این نمایشنامه‌نویس با اشاره به مضمون نمایشنامه «جایی برای هم» اظهار داشت: در این نمایشنامه‌ زندگی چهار دسته از آدم‌ها از نسل‌های مختلف به صورت اپیزودیک روایت می‌شود که با بروز اتفاقاتی ناخودآگاه در کنار هم قرار می‌گیرند.
این منتقد خاطرنشان کرد: نمایشنامه دیگر من نیز با عنوان«آفتاب بر زمین سیونسوم نمی‌تابد» با ساختاری آیینی و بومی که اوائل سال جاری آن را نوشتم، هم‌اکنون توسط گروه تئاتر صحنه‌سازی برای حضور در هشتمین جشنواره سراسری تئاتر ماه در دست تمرین است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول