اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

طنین شعار «مرگ بر اسرائیل» در نماز جمعه روز قدس در تاجیکستان

خبرگزاری فارس: معاون اول حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در نماز جمعه روز قدس، پیروزی حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را گوشه‌ای از نتایج یادگار امام راحل در تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس دانست.

طنین شعار «مرگ بر اسرائیل» در نماز جمعه روز قدس در تاجیکستان
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در مراسم نماز جمعه امروز که با حضور اعضای حزب نهضت اسلامی تاجیکستان و جمع کثیری از مردم مسلمان این کشور در مقر این حزب در شهر دوشنبه برگذار شد، شرکت کنندگان با سر دادن ندای «الله اکبر»، »مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» روز جهانی قدس را گرامی داشتند. 
 

*کفران نعمت‌های الهی توسط قوم یهود
 
"سیدعمر حسینی" معاون اول حزب نهضت اسلامی تاجیکستان و نماینده پارلمان این کشور در این مراسم که همراه با نماز جمعه برگذار شد، طی سخنانی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید گفت: قوم یهود در طول تاریخ در برابر خداوند، کتب آسمانی و پیامبران الهی نافرمانی‌های بسیار زیادی کرده‌اند که این امر بیانگر سیرت آنان است.
 
وی با بیان اینکه خداوند در طول تاریخ، به قوم یهود و بنی اسرائیل نعمت‌های خود را ارزانی داشت، ولی آنان قدر این نعمت‌ها را ندانستند، تصریح کرد: این قوم در دوران حیات پر برکت حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام نیز به مخالفت‌های خود با اراده خداوند ادامه داده و در مسیر دشمنی با خالق هستی قرار گرفتند و امروز نیز هر کسی از در مسیر صهیونیست‌ها حرکت کند خود را در مسیر مقابله با قدرت باری تعالی قرار داده که حرکتی بس خطرناک و همراه با کیفر ناگزیر الهی خواهد بود.
 
حسینی با اشاره به ایجاد صهیونیسم به عنوان منفور‌ترین پدیده تاریخ بشر از سوی گروهی از قوم یهود، تصریح کرد: صهیونیسم به‌طور خاص مسلمانان را دشمن خود می‌داند و امروز بیشتر فتنه و منازعات میان مسلمانان، ریشه در اقدامات و برنامه‌های ضد اسلامی یهود و به ویژه گروه منفور صهیونیستی دارد.
 
خطیب موقت نماز جمعه حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در ادامه افزود: در بیش از 60 سال پیش، یهود با مظلوم نمایی خود را قوم ستمدیده معرفی کرد و توانست با حمایت قدرت‌های برتر جهان، یهودیان را از مناطق گوناگون دنیا، به سرزمین مقدس فلسطین منتقل کند، که بالاخره در سال 1947 با ایجاد دولت جعلی اسرائیل، رسماً ظلم و ستم بر مردم شریف فلسطین و قدس  شریف آغاز شد و اکنون بیش از نیم قرن، جامعه جهانی شاهد جنایات بی‌پایان اشغالگران صهیونیست و مظلومیت سرزمین و ملت فلسطین است. 
 

*نقش روز قدس در احیای بیداری اسلامی
 
معاون اول حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، خاطرنشان کرد: البته هیچ گاه مسلمانان واقعی نسبت به سرنوشت تلخ و غمناک مردم شریف فلسطین بی‌تفاوت نبودند و در حد توان خود از حقوق حقه آنها در برابر اشغالگران دفاع کرده‌اند.
 
نماینده مجلس تاجیکستان افزود: اما این امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود که شناخت جامعه جهانی و بویژه مسلمانان جهان درباره جایگاه واقعی قدس در جهان اسلام را متحول کرد و از فیض و برکات این شخصیت بی‌همتای انقلابی و اسلامی جهان بود که رژیم غاصب صهیونیستی برای اولین بار سد قدرتمندی در مقابل خود مواجه شد.
 
وی افزود: این انقلاب به مظلومان جهان الهام بخشید و دیدیم که چه‌گونه لبنان موفق به بازگرداندن بخشی از خاک از دست رفته‌اش در مقابل این رژیم منحوس شد و حزب‌الله به عنوان یک نیروی مجاهد واقعی، دست به اقدامات ارزشمندی زد که شکست ننگین ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل جنایتکار را به دنبال داشت و این در حالی بود که مهمترین سلاح حزب‌الله در مقابل این رژیم مجهز به مدرنترین تسلیحات، ایمان به خدا و روز جزا بود.
 
این شخصیت شناخته شده سیاسی و مذهبی تاجیکستان در ادامه تصریح کرد: پس از شکست صهیونیست‌ها در لبنان، نیروهای این رژیم جعلی در غزه نیز شرمنده و مغلوب شدند که پیام دیگری از تاثیر ژرف انقلاب اسلامی ایران و تشخیص دقیق امام‌خمینی (ره) از اهمیت موضوع قدس برای مسلمانان جهان بود.
 
حسینی افزود: مردم غیور غزه با ایمان راسخ به وعده خدا در مورد نتیجه مقاومت در مقابل ظلم، پیروزی حتمی است، با شکم گرسنه و دست خالی در مقابل ماشین نظامی مجهز و مسلح این رژیم غیرانسانی قرار گرفتند و در جنگی 22 روزه، شکست حتمی آنان را رغم زد و این در حالی بود که مقامات رژیم با حمایت‌های بی‌دریغ خارجی و همکاری برخی از رهبران کشورهای عربی قصد اشغال غزه و نابودی حماس به عنوان یکی از نهضت‌های ارزشمند اسلامی را داشتند که در یک انتخابات کاملاً آزاد و دموکراتیک و بی‌نظیر در منطقه به قدرت رسیده بود.
 
وی موفقیت استقامت مردم لبنان و فلسطین در برابر این رژیم تا بین دندان مسلح و در عین حال وحشی را، نشانه اتصال و ارتباط امت اسلامی با پیامبر عظیم‌الشان حضرت محمد(ص) دانست و افزود: همه مسلمانان باید از لبنان و فلسطین درس استقامت بیاموزند و در مقابل ظلم و محرومیت‌ها ناامید نشوند بلکه به ادامه تلاش خود در مسیر رسیدن به آزادی و سعادت الهی ادامه دهند.
 
حسینی در بخش دیگری از خطبه، بار دیگر اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را ابتکار برجسته و یادگاری عزیز، از آن بزرگ‌مرد تاریخ برشمرد و گفت: این امام خمینی (ره) بود که در بیش از 30 سال پیش با این ابتکار خود حلقه وصل همه مجاهدین راه حق و مسلمانان آزاده و آزادی‌خواه را با قدس شریف ایجاد کرد و این است که ما امروز درد فلسطین را درد خود می‌دانیم و آزادی آن را آزادی خود می‌شمریم.
 

*پیروز حتمی مظلومان جهان، در صورت استقامت در مقابل ظلم
 
خطیب جمعه حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، با اشاره به مصادف شدن روز جهانی قدس با شب قدر (که به اعتقاد اهل سنت شب 27 رمضان یکی از شب‌های قدر است) از تمام مسلمانان تاجیکستان خواست تا با احیا و زنده نگهداشتن داشتن این شب و نماز و نیایش به درگاه خداوند متعال، آزادی هرچه سریع‌تر قبله اول مسلمانان و نابودی اشغال‌گران را از خداوند استدعا کنند.
 
نماینده مجلس تاجیکستان، تکریم روز جهانی قدس و محکومیت رژیم اشغالگر قدس از سوی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان را از برنامه‌های مهم سیاسی این حزب دانست که همه‌ساله در این ایام مبارک دنبال می‌شود.
 
حسینی با اشاره به خیزش‌های مردمی در کشورهای عربی و تاثیر آن بر قضیه فلسطین، تصریح کرد: امیدواریم که قیام‌های ملت‌های مسلمان منطقه و سقوط رژیم‌های خودکامه و وابسته به قدرت‌ها، به وحدت هرچه بیشتر امت اسلامی کمک کند و در نهایت به سقوط اشغال‌گران قدس منتهی شود.
 
معاون اول حزب نهضت اسلامی تاجیکستان با اشاره به واکنش‌های جدی مردم مصر در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به مرزهای این کشور، خاطرنشان کرد: اسرائیل همیشه از لبنان و غزه شکست می‌خورد، ولی شکست آن در برابر مصر و یا عذرخواهی مقامات تل‌آویو از قاهره، تا چندی پیش، امری غیر قابل تصور برای مقامات رژیم صهیونیستی بود، زیرا "حسنی مبارک" سرنگون شده مصر، به طور کامل وابسته به رژیم صهیونیستی بود و همواره در کنار این رژیم و در مقابل مردم خود قرار داشت، ولی به برکت خیزش‌های اخیر مردمی، صدای قاطع اعتراض این مردم، رعب و وحشت را بر قلب و جان حاکمان این رژیم غاصب مستولی کرده است.
 
وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به تحولات کشورهای آفریقای شمالی و خاورمیانه، سقوط دیگر رژیم‌های خودکامه را نیز امکان‌پذیر دانست و افزود: بدون شک بیداری اسلامی در نهایت منجر به استقرار حکومت‌های واقعی اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان خواهد شد.
 
در طول سخنرانی معاون اول حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، بارها ندای "الله اکبر" و شعارهای "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" توسط خیل عظیم نماز گزاران در فضای مسجد طنین انداز شد.
همچنین شرکت کنندگان در این مراسم، از نمایشگاه عکس و ماکت مسجد‌الاقصی در حاشیه مراسم نماز جمعه برپا شده بود، بازدید کردند.
 
همچنین در ادامه برنامه‌های روز جهانی قدس، به ابتکار حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، همایش تخصصی روز قدس با حضور رهبران این حزب و جمعی از شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی این کشور در پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود که گزارش آن متعاقباً ارسال خواهد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول