اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

نگاه بلند رهبری به چهارمحال و بختیاری مایه مباهات است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به کار بردن عباراتی همچون مردم مومن، انقلابی و حاضر در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم این استان، حکایت از نگاه بلند مقام عظمای ولایت به چهارمحال و بختیاری و مردم ولایت‌مدار آن دارد.‌

نگاه بلند رهبری به چهارمحال و بختیاری مایه مباهات است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیاصغر عنابستانی پیش‌ازظهر امروز در آیین تودیع و معارفه نماینده ولیفقیه در این استان و امام جمعه شهرکرد، با تقدیر از ربع قرن خدمات آیت‌الله محمدرضا ناصری در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنان که رهبر معظم انقلاب در سفر پر برکت خود به استان چهارمحال و بختیاری فرمودند این استان دارای استعدادهای فرهنگی و طبیعی زیادی است و آنچه دل انسان را به درد میآورد این است که این استان با این همه استعداد محرومیت زیادی میکشد، اگر چه کارهایی هم صورت گرفته اما نسبت به محرومیت استان، کافی نیست.
وی افزود: این فرمایش مقام معظم عظمای ولایت برای تشریح وضعیت و شرایط استان چهارمحال و بختیاری به تنهایی کفایت میکند.
‌عنابستانی با اشاره به عنایت و لطف ویژه مقام معظم رهبری به این استان و مردم آن در حکم انتصاب امام جمعه جدید شهرکرد، تصریح کرد: به کار بردن عباراتی همچون مردم مومن، انقلابی و حاضر در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم این استان حکایت از نگاه بلند مقام عظمای ولایت به چهارمحال و بختیاری و مردم ولایت‌مدار آن دارد.
‌وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری با تقدیم 2 هزار و 400 شهید از استان‌های سرافراز در دفاع مقدس است، افزود: حضور 24 ساعته مقام معظم رهبری در محل استقرار تیپ 44 قمر بنیهاشم این استان در روزهای جنگ و دفاع مقدس برای همیشه در ذهن مردم این استان به یادگار باقی خواهد ماند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با برشمردن برخی فرصت‌ها و ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: متوسط سهم بخش کشاورزی در اقتصاد کشور 15 درصد است در حالی که این رقم در چهارمحال و بختیاری بین 23 تا 27 درصد گزارش شده است. 
وی افزود: هرچند هم‌اینک در شرایط خاصی قرار داریم و چهارمین سال متوالی خشکسالی را میگذرانیم اما هنوز در تولید برخی محصولات کشاورزی جایگاه اول را در کشور داریم.
وی به ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 5 میلیون گردشگر به چهارمحال و بختیاری سفر کرده‌اند که از توانمندی این استان برای تبدیل به استان هدف گردشگری حکایت دارد.
به گفته وی وجود بالغ بر 100 امامزاده مورد احترام مردم از دیگر ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در این بخش است.
‌عنابستانی به شرایط بخش صنعت در این استان اشاره کرد و افزود: چهارمحال و بختیاری هم‌اینک در شرایط نیمه‌صنعتی قرار دارد و کارهای خوبی در دولت‌های نهم و دهم برای صنعتی شدن این استان برداشته شده که گام بلندی در این راستا محسوب میشود.
وی با اشاره به تحصیل بالغ بر 50 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این استان، اظهار داشت: هم در سطح استان و هم در سطح ملی نیروهای انسانی متخصص و مدیر از این استان در حوزه‌های مختلف حضور داشته و مشغول خدمت به کشور هستند.
‌استاندار چهارمحال و بختیاری از آب به عنوان یکی از قابلیت‌های ویژه این استان یاد کرد و افزود: این ظرفیت که میتواند یک قابلیت عظیم برای توسعه و شکوفایی این استان باشد به یک معضل و بحران مبدل شده است.
عنابستانی تصریح کرد: گفته میشود که چهارمحال و بختیاری با تولید 10 تا 11 میلیارد متر مکعب، 10 درصد منابع آب شیرین کشور را تولید میکند که البته اعداد و ارقام دقیق این موضوع را تایید نمیکند اما با این وجود همچنان میتوان گفت استان نخست تولید آب در کشور است و سرچشمه اصلی سه رودخانه کارون، زاینده رود و دز به شمار میرود.
‌وی با بیان اینکه از این پتانسیل عظیم باید همه کشور به عنوان یک منبع ملی بهره‌مند شوند، افزود: در سال‌های اخیر دو اتفاق ناگوار در این بخش رخ داده که از جمله آن انتقال آب حوزه به حوزه بدون توجه به آسیب‌های آن برای نقطه مبدا است. 
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری به بروز دو نوع خشکسالی طبیعی و هیدرولوژیکی در این استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام شهرهای این استان با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم میکنند و آب شرب بالغ بر 200 روستا با تانکر آب‌رسانی میشود.
وی با بیان اینکه تمام منابع این استان از مشکل بیآبی رنج میبرند اظهار داشت: ما برای حل مشکلات توسعه و سرمایه‌گذاری در این استان به نعمت و ظرفیت آب دل بسته بودیم اما حداقل آب ممکن را هم نمیتوانیم برای متقاضیان سرمایه‌گذاری تامین کنیم. 
عنابستانی خاطرنشان کرد: به عنوان استان بالادستی تمام همت خود را برای صرفه‌جویی در مصرف آب به کار بسته‌ایم و تاکنون دو برابر متوسط کشوری طرح آبیاری تحت فشار در مزارع اجرا کرده‌ایم، اما توقع داریم که در استان‌های دیگر هم اتفاق رخ دهد.
‌وی به میزان فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه راه طی دولت‌های نهم و دهم در چهارمحال و بختیاری را دو برابر سال‌های پیش از آن عنوان کرد و گفت: با وجود این حجم فعالیت هنوز در وضعیت مطلوبی قرار نداریم.
‌استاندار چهارمحال و بختیاری به برنامه این استان برای ساخت 18 هزار واحد مسکونی تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: 3 هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل و 5 هزار واحد نیز در روزهای آینده به مردم در شهرهای مختلف واگذار میشود.
وی به کاهش رقم بیکاری در این استان از 16.4 در سال گذشته و 13.6 در سال جاری خبر داد و گفت: اگر چه فعالیت‌های خوبی در این بخش از جمله ایجاد 24 هزار فرصت شغلی در سال گذشته صورت گرفته اما نرخ بیکاری همچنان بالا بوده و کاهش آن نیازمند سرازیر شدن منابع بانکی از استان‌های برخوردار به سمت این استان است. 
عنابستانی رقم اعتبار تخصیص یافته به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در دولت‌های گذشته را 660 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که فقط در سال گذشته حدود دو میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته و رقم تخصیصی به این بخش در دولت‌های نهم و دهم به بیش از 9 میلیارد و 600 میلیون تومان رسیده است. 
وی اظهار امیدواری کرد: با وحدت، همدلی و انسجام همه مسئولان، تلاش‌ها برای عمران، آبادانی و رفع محرومیت از استان چهارمحال و بختیاری نتیجه‌بخش باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: طی هفته آینده با برگزاری همایشی از 24 سال خدمات آیت‌الله محمدرضا ناصری به این استان تجلیل و قدردانی خواهد شد.
آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول