اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

شناسایی 189 واحد صنعتی تاثیرپذیر در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون 189 واحد صنعتی تاثیر پذیر مشمول استفاده از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی شناسایی شده‌اند.

شناسایی 189 واحد صنعتی تاثیرپذیر در سیستان و بلوچستان
رجبعلی شیخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: وزارت صنایع و معادن در زمینه خط اعتباری تامین هزینه انرژی، بازسازی واحدهای کوچک و بزرگ، احداث مولد برق اقدامات موثری انجام داده که باعث شده در سیستان و بلوچستان تاکنون از کل رشته‌های تاثیر پذیر 189 واحد بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی تعداد واحدهای تاثیر پذیر در بانک عامل را 170 واحد اعلام کرد و افزود: 160 واحد صنعتی تاثیر پذیر  توانسته‌اند در بانک عقد قرارداد کرده و به 70 واحد آنها تاکنون به میزان 28.2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان تسهیلات اعتباری هزینه شده انرژی برای پرداخت 50 درصد هزینه‌های برق مصرفی و 100 درصد هزینه‌های نفت گاز مصرفی است.
شیخ زاده با بیان اینکه واحدهای تولیدی سیمان و آجر از آغاز مرداد ماه از تسهیلات خط اعتباری برخوردار نشده‌اند، افزود: این واحدهای تولیدی می‌توانند می‌توانند پس از خرید نفت کوره مصرفی خود در سایت ثبت نام کنند تا از کمک‌های بلاعوض وزارت صنایع به ازای هر لیتر نفت کوره 500 ریال بهره‌مند شوند.
وی عدم استفاده از برخی واحدهای تولیدی را از تسهیلات خط اعتباری هزینه انرژی را اعتقادات مذهبی عنوان کرد و گفت: اخذ کارمزد 3 درصد بانک‌ها بابت پرداخت تسهیلات علت عدم ثبت نام برخی برای دریافت تسهیلات شده که بر اساس سیاست‌های جدید اتخاذ شده این واحدها هم می‌توانند از کمک‌های بلاعوض بهره‌مند شوند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دگر واحدهای تاثیر پذیر به جز آجر و سیمان که مصرف نفت کوره دارند می‌توانند در سایت کمک‌های بلاعوض ثبت نام کنند.
شیخ‌زاده یادآور شد: واحدهای تولیدی که مصرف گاز مایع دارند نیز می‌توانند به ازای هر کیلو گاز مایع سه هزار ریال کمک بلاعوض دریافت کنند که در این مورد تاکنون یک واحد در استان شناسایی، تایید و ثبت‌نام شده است.
وی با بیان اینکه امسال از طرف دولت سال صیانت از تولید نامگذاری شده خاطرنشان کرد: در بحث بازسازی و تکمیل واحدهای کوچک که سقف اعتبارات آنها حداکثر یک میلیون و 500 میلیون ریال است تاکنون 12 واحد ثبت‌نام کرده‌اند که پنج واحد آن پس از تکمیل مدارک به بانک ملی و صنعت و معدن استان معرفی شده‌اند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سال‌جاری هیچ تولید کننده‌ای در دریافت تسهیلات بانکی دچار مشکل نخواهد شد، افزود: ظرفیت‌های مناسبی در قانون بودجه برای حمایت از واحدهای تولیدی در سال‌جاری پیش بینی شده است.
شیخ زاده در ادامه گفت: برای ایجاد زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی در حوزه تولید، دولت به غیر از منابع قانونی و بسته‌های حمایتی ظرفیت‌های دیگری از جمله 10 میلیارد دلار اعتبار صندوق توسعه ملی برای حوزه صنعت و معدن به صورت تسهیلات ارزان قیمت، 20 هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی و اجرای پروژه‌های زیر ساختی را برای این منظور در نظر گرفته است.
وی وظایف کمیسیون استانی ماده (10) را این گونه تشریح کرد: این کمیسیون صرفا به اعتراض اشخاصی که وجوه دریافتی از آنها مسترد شده و یا ملزم به استرداد شده‌اند رسیدگی می‌کند و تاکنون حکمی برای استرداد وجوه یارانه واریزی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها صادر نشده است.
‌ معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان عمده‌ترین مشکلات و ابهامات شهروندان استانی را در زمینه پرداخت یارانه‌ها عدم واریز یارانه مرحله ششم برای برخی خانوارها و حذف اطلاعات خانوار از سامانه رفاهی زنان مطلقه‌ای که حضانت فرزندانشان بر عهده دارند اما یارانه‌ها به حساب پدر واریز می‌شود، افرادی که اسامی آنها اشتباها در خانوار دیگری ثبت شده و نحوه برگشت معوقات آنان و افرادی که یارانه‌ آنها در سامانه وزارت رفاه واریز گردیده ولی به حساب بانکی افراد منظور نشده است را عنوان کرد.
شیخ زاده گفت: مرکز پاسخگویی به سؤالات، ابهامات و بررسی مشکلات مردم در این زمینه به صورت تلفنی و حضوری از تاریخ یکم شهریور تاکنون در حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری راه‌اندازی شده و کارشناسان دفاتر هماهنگی امور اقتصادی آمار و اطلاعات همه روزه در ساعات اداری اقدامات لازم از جمله مراجعه به سایت مرکز آمار و رفاهی با استفاده از کد ملی و احصاء مشکل، راهنمایی‌های مورد نیاز را به متقاضیان ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول