اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان:

کرمان 500 واحد صنعتی فعال دارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمان گفت: 20 سال پیش هیچ واحد صنعتی در استان کرمان وجود نداشت و هم‌اکنون حدود 400 تا 500 واحد صنعتی شیمیایی و پتروشیمی در استان وجود دارد که نشان‌دهنده رشد اقتصادی آن است.

کرمان 500 واحد صنعتی فعال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی مشرفی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در گذشته در استان کرمان جو کشاورزی حاکم و از نظر صنعتی بسیار در مضیقه بود.
وی افزود: در سال‌های اخیر این استان از نظر صنعتی پیشرفت چشمگیری داشته است و تقریبا تمام قطعات و ابزار صنعتی را در بازارهای آن می‌توان تهیه کرد.
مشرفی با اشاره به اینکه حدود 20 سال پیش هیچ واحد صنعتی در استان کرمان وجود نداشت، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 400 تا 500 واحد صنعتی شیمیایی و پتروشیمی در استان وجود دارد که نشان‌دهنده رشد اقتصادی آن است.
وی ظرفیت یک کشور را جمعیت آن کشور دانست و گفت: با توجه به جمعیت فراوان جوان تحصیل‌کرده‌‌ای که در کشور وجود دارد، باید زمینه اشتغال آنان نیز فراهم شود.
مشرفی بیان کرد: در عصر حاضر دیگر منابع زیرزمینی به عنوان ظرفیت تحرک به شمار نمی‌آید، بلکه منابع انسانی ظرفیت پیشرفت یک کشور را تشکیل می‌دهد.
وی بیان کرد: راندمان نیروی انسانی در کرمان نسبت به بقیه استان‌ها در سطح بسیار پایینی قرار داشت اما امروز با توجه به دانشگاه‌های مطرحی که در استان کرمان وجود دارد، این معضل برطرف شده است.
مشرفی خاطرنشان کرد: خانه صنعت و معدن استان کرمان این مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان را مدنظر قرار می‌دهد و با مشارکت و همکاری با سایر نهادها و دستگاه‌های استان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند.
وی اذعان کرد: توسعه صنایع موجود به مراتب کاری سهل‌تر از ایجاد صنایع جدید است، بنابراین باید با تکیه بر واحدهای موجود در راستای رشد و توسعه آنها کار کرد.
به گزارش فارس، در پایان مصاحبه مطبوعاتی رئیس خانه صنعت و معدن و مدیرکل صنایع و معادن استان کرمان از رسانه‌ها و خبرنگاران فعال از جمله خبرنگار و مدیر خبرگزاری فارس در استان کرمان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول