اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان خبر داد:

ارتباط آموزشی اصفهان با 700 واحد صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: فنی و حرفه‌ای اصفهان با 700 واحد صنعتی استان ارتباط آموزشی دارد و آموزش‌های خود را با توجه به نیاز‌های این واحد‌ها به آنها ارائه می‌کند.

ارتباط آموزشی اصفهان با 700 واحد صنعتی
محمد علی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمند شدن افراد اظهار داشت: واحد‌های صنعتی باید به منظور توانمند‌سازی نیرو‌های خود از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنند و در حال حاضر ارتباط این واحد‌ها با فنی و حرفه‌ای اصفهان افزایش یافته است.
وی به تعداد مراکز فنی وحرفه‌ای موجود در روستا‌های استان اشاره کرد و افزود: 32 پایگاه فنی و حرفه‌ای آموزش روستایی در سطح استان وجود دارد و این مراکز روستائیان را در زمینه‌های مختلف آموزش می‌دهند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به مراکز آموزشی موجود در پادگان‌های استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر 23 مرکز آموزشی در پادگان‌های استان وجود دارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به نیرو‌های وظیفه ارائه می‌کنند.

*30 تیم سیار شهری در فنی و حرفه‌ای اصفهان وجود دارد
وی به تعداد تیم‌های سیار شهری موجود در فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و ادامه داد: 30 مرکز تیم سیار شهری در اصفهان وجود دارد و این تیم‌ها در مکان‌هایی به غیر از مراکز شهرستان‌های استان قرار گرفته‌اند.
زارع تاکید کرد: بیشتر مراکز ثابت فنی و حرفه‌ای در مراکز شهرستان‌ها قرار دارند و در حال حاضر 53 مرکز ثابت در سطح اصفهان و شهرستان‌های استان وجود دارد.
وی به ارتباط آموزشی فنی و حرفه‌ای اصفهان با واحد‌های صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر فنی و حرفه‌ای اصفهان با 700 واحد صنعتی ارتباط آموزشی دارد و در کنار هشت کارخانه استان نیز هشت مرکز آموزشی وجود دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه رشته‌های آموزشی به صنایع استان با توجه به نیاز‌های آنها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به برنامه کاری و درخواست‌های واحد‌های صنعتی به آنها ارائه می‌شود و واحد‌های صنعتی به عنوان واحد‌های تولید‌کننده در شرایط خاصی به آموزش نیاز دارند.  

*مهارت‌افزایی اشخاص باید مورد توجه قرار گیرد
وی به ضرورت افزایش مهارت‌های افراد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این موضوع با نظام جامع ملی مهارت و فناوری مورد توجه مسئولان قرار گرفته است و افراد نیز باید به منظور مهارت‌افزایی خود تلاش کنند.
زارع با اشاره به نظام ملی مهارت و فناوری و هدف از ایجاد آن اظهار داشت: این نظام بر سه اصل آموزش، تعیین صلاحیت و شغل استوار است و در این نظام شغل و صلاحیت به اشخاص آموزش دیده اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: در این نظام امکان آموزش افراد در محیط کار به صورت تجربی وجود دارد و افراد با توجه به سابقه فعالیت در شغل در سطوح مختلف قرار می‌گیرند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در سطح جامعه گسترش یابد، تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی باید در کنار آموزش‌های نظری و آکادمیک افزایش پیدا کند و جامعه امروز به این آموزش‌ها به میزان زیادی نیاز دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول