اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مهربان خبر داد:

احداث مصلی امام خمینی (ره) در مهربان

خبرگزاری فارس: بخشدار مهربان از احداث مصلی حضرت امام خمینی (ره) در مهربان خبر داد.

احداث مصلی امام خمینی (ره) در مهربان
ابراهیم فریادخواه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مهربان به عملکرد شهرداری شهرهای سه‌گانه بخش مهربان در شهرهای مهربان‌، شربیان و دوزدوزان اشاره کرد و اظهار داشت‌: شهرداری مهربان در زمینه احداث سیل‌بند، اجرای جدول و آسفالت و  اجرای پیاده رو و احداث ساختمان آتش‌نشانی در مجموع بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه کرده است.
وی، اجرای سیل بند، احداث پارک شهر، اجرای کفپوش، جدول و آسفالت‌ریزی معابر و محلات را از اقدامات مهم شهرداری شربیان در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع بیش از 2 میلیارد و 630 میلیون ریال هزینه شده است.
بخشدار مهربان، احداث ساختمان آتش نشانی، اجرای سیل بند و اجرای جدول را از عملکرد شهرداری دوزدوزان در یک سال گذشته برشمرد و تصریح کرد‌: برای اجرای این پروژه‌ها شهرداری دوزدوزان در مجموع بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه کرده است.
 
 
ساماندهی یادمان شهدای گمنام مهربان پس از 8 سال
فریادخواه، ساماندهی مزار شهدای گمنام در زیارتگاه حاجی علمدار مهربان را از دغدغه‌های مجموعه مدیریتی شهر و بخش مهربان در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: مزار شهدای گمنام مهربان پس از گذشت هشت سال از خاکسپاری این عزیزان در شان آنها نبود و در این  راستا با برگزاری و تشکیل جلسات هئیت امناء راهکارهای لازم در این مورد اندیشه شد و با پیگیریهای بخشداری و هئیت امناء از اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی،  در نهایت 300 میلیون ریال اعتبار برای   ساماندهی مزار شهدای گمنام اختصاص یافت.
وی ادامه داد:  تلاش میشود در سال‌جاری ساماندهی مزار شهدای گمنام و احداث یادمان شهدای گمنام به وضعیت مطلوبی برسد.
بخشدار مهربان از احداث مصلی حضرت امام خمینی (ره) در مهربان خبر داد و افزود‌: با پیگیریهای صورت گرفته جذب اعتبار اولیه به مبلغ 250 میلیون ریال برای آغاز عملیات اجرایی احداث مصلی در شهر مهربان محقق شد و پیگیریهای لازم برای جذب مابقی اعتبارات مورد نیاز ادامه دارد.
فریادخواه عملکرد اداره  کل راه و ترابری را در مجموع  مطلوب و موفق دانست و با قدردانی از زحمات همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه عمران و‌ آبادانی شهرها و روستاهای بخش مهربان، به تشریح عملکرد اداره راه و ترابری در بخش مهربان پرداخت و افزود‌: برای لکه‌گیری و روکش آسفالت  جاده مهربان – دوزدوزان به طول 5.5 کیلومتر بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است، ضمن‌‌ آنکه با 500  میلیون ریال اعتبار پل ورودی شهر مهربان در دست تعمیر و بازسازی است.
بخشدار مهربان از اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای شن‌ریزی و آسفالت جاده اسماعیل‌آباد خبر داد و تصریح کرد: برای شن ریزی راه اجیرآباد به کلجه و کلجه به رزگاه و رزگاه به قیزیل‌کجی در مجموع 4 میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای آسفالت این جاده‌ها 10 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: امید است با عنایت مدیریت راه و ترابری استان شاهد آسفالت‌ریزی این جاده‌ها برای ایجاد رفاه و آسایش و فراهم کردن دسترسی آسان مردم به مراکز شهری باشیم.
فریادخواه به اقدامات و عملکرد اداره آب و فاضلاب در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در شهر مهربان اداره آب و فاضلاب اقدام به اصلاح شبکه آب به طول دو کیلومتر کرده است، ضمن‌ آنکه برای تجهیز تصفیه خانه آب مهربان و خرید دستگاه سختیگیرRO  و دیگر اقدامات عمرانی و همچنین تعویض و نصب  قطعات و شیرآلات مورد نیاز شبکه به تعداد 12 عدد و تعویض خط لوله انتقال آب و فنس‌کشی محوطه چاه‌ها در مجموع 2 میلیارد و 780 میلیون ریال هزینه شده است.
 
 
هزینه 1.9 میلیارد ریالی برای بخش آب شربیان
بخشدار مهربان، اعتبار هزینه شده در بخش آب را در شهر شربیان یک میلیارد و 990 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبار برای خرید زمین برای حفر چاه و زنگ‌زدایی و رنگ‌آمیزی تاسیسات و فنس‌کشی محوطه چاه‌ها و حفر چاه جدید به عمق 120 متر و خرید دستگاه سختیگیر RO  و احداث اطاقک دستگاه RO هزینه شده است.
 
 
هزینه 5.4 میلیارد ریالی برای شبکه آب دوزدوزان
فریادخواه اعتبار اختصاص یافته به شبکه‌ آب را در شهر دوزدوزان قابل توجه دانست و افزود: برای حفر چاه، اصلاح انشعابات، تعویض کنتورها و توسعه شبکه در مجموع 5 میلیارد و 400 میلیون ریال توسط اداره آب و فاضلاب شهر دوزدوزان هزینه شده است.
بخشدار مهربان اعتبار هزینه شده در بخش کشاورزی را 5 میلیارد و 940 میلیون ریال عنوان کرد و افزود : برای احداث و بهسازی کانال عمومی، احداث بند انحرافی و اجرای آبیاری تحت فشار در مجموع 5 میلیارد و 940 میلیون ریال توسط جهاد کشاورزی مهربان هزینه شده است.
 
 
 
هزینه 68 میلیارد ریالی برای طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌های بخش مهربان
بخشدار مهربان با بیان این که در یک سال گذشته در مجموع بیش از 68 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد تاسیسات زیربنایی و احداث اماکن و فضاهای آموزشی،  ورزشی، رفاهی، عمرانی و توسعه امکانات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی و ایجاد و احداث راه و‌ آسفالت‌ریزی در بخش مهربان هزینه شده است، اظهار داشت: در احتساب اعتبارات هزینه شده در بخش مهربان در یک سال گذشته، اعتبارات هزینه شده در بخش مقاوم‌سازی مسکن شهری و روستایی، احداث مسکن مهر و پروژه‌های مخابراتی و طرح های گازرسانی شرکت گاز محاسبه نشده است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول