اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوست ندارم پیش مردم بدقول شوم؛

صمصام شریعت: هیچ قولی در مورد افتتاح مصلی نمی‌دهم

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: دوست ندارم پیش مردم بدقول شوم و به همین منظور هیچ قول و وعده اشتباهی را در مورد افتتاح مصلی به مردم نمی‌دهم.

صمصام شریعت: هیچ قولی در مورد افتتاح مصلی نمی‌دهم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جمال‌الدین صمصام شریعت ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی با اشاره به اینکه از همه مدیران مسئول رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها برای تعامل و مشارکت در شورای اطلاع‌رسانی استان دعوت می‌شود، بیان داشت: این به منظور تعامل بیشتر با رسانه‌ها و جراید و در اطلاع‌رسانی‌ آنها عنوان می‌شود.
وی به اسامی تعدادی از افرادی که عضو شورای اطلاع‌رسانی استان هستند اشاره کرد و افزود: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، مدیرکل اجتماعی استانداری، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها، مدیر روابط عمومی استانداری، مدیرکل صدا و سیما و برخی از مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های محلی عضو شورای اطلاع‌رسانی هستند.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان با بیان اینکه هر قولی که استاندار اصفهان به خبرنگاران داده‌اند به قوت خویش باقی است، ادامه داد: بنده بر سر کار نیامده‌ام تا تصمیمات قبلی را نفی کنم و نگرشی به سمت خاصی ندارم و دعوت از حضور همه اصحاب رسانه در جریان شورای اطلاع‌رسانی گواه این مدعی است.
وی با بیان اینکه در مورد مباحثی که سبب رنجش خاطر خبرنگاران که از اقشار زحمتکش جامعه هستند و از طرف استانداری پیش آمده از مسئول مربوطه سؤال می‌کنم، گفت: انتظار دارم این دلخوری‌ها در آینده رفع شود.
صمصام شریعت با اشاره به اینکه در جریان سفر کربلا وعده داده شده استانداری به خبرنگاران نیستم و مباحث را پیگیری می‌کنم، اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده معاوت عمرانی استاندار هستم انتظار داشتم، این جلسه به جای بیان اینچنین مباحثی بیشتر رنگ و بوی مباحث عمرانی داشته باشد.

* رئیس جمهور بعد از ماه رمضان به اصفهان می‌آید
وی به پروژه‌های مورد افتتاح اصفهان در هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: از سه هفته قبل به همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه نامه‌ها در مورد اعلام پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت ابلاغ شده است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: تاکنون 120 پروژه‌ در سطح شهرداری و دهیاری‌ها و 105 پروژه در بخش روستاها اعلام شد و همچنین دیگر پروژه‌های ملی و استانی تاکنون بالغ بر یک هزار پروژه و طرح از طرف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارائه شده که میزان واقعی آنها بسیار بیش‌تر از تعداد فعلی است.
وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود رئیس جمهور برای افتتاح تعدادی از پروژه‌ها به اصفهان سفر کند که زمان این سفر به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شده است، بیان داشت: ایشان برای ثبت و افتتاح پروژه‌های مهم به این استان سفر می‌کنند.
صمصام شریعت از مهم‌ترین مباحث و طرح‌های سطح استان را ثبت جهانی چهلستون دانست و گفت: به دنبال انجام مراحل قانونی برای ثبت مسجد جامع اصفهان هستیم.
وی از دیگر طرح‌های مهم اصفهان را کلنگ‌زنی پروژه بهشت آباد دانست و افزود: نیروگاه اردستان، پروژه‌های صنعتی مهم و ملی و ارائه 18هزار مسکن مهر از دیگر طرح‌هایی است که زمان سفر رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان به پروژه تحویل مسکن مهر به مردم اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به 22هزار مسکن مهر ارائه شده به مردم در اردیبهشت ماه و با بهره‌برداری این 18هزار مسکن مهر انتظار داریم تا پایان سال میزان مسکن مهر آماده تحویل به مردم به مرز 90 هزار مسکن برسد.
وی ادامه داد: طرح بازسازی و مرمت جنوب میدان امام از پروژه‌های شاخص بوده که مسئولیت اصلی آن به عهده شهرداری اصفهان است.
صمصام شریعت با اشاره به اینکه پروژه جنوب میدان امام مورد تاکید یونسکو نیز قرار دارد که 20هزار دلار به منظور طراحی این پروژه در قبل اختصاص داده شد، تصریح کرد: بحث وسایل مورد نیاز برای گردشگری در پشت میدان امام مورد اهمیت است اما باید توجه داشت که برخی از خانه‌هایی که در این منطقه قرار دارد مربوط به دوره قاجاریه است.

* آب در زاینده‌رود جاری می‌شود
وی با تاکید بر اینکه 15 آبان ماه آب به منظور کشت پاییزه اختصاص داده می‌شود، گفت: در مورد جاری شدن آب در شهریور ماه و زمان عید فطر بحث بود که به علت عدم وجود آب کافی در پشت سد این مسئله رد شد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: جاری شدن آب تا حوالی ناژوان در این ایام در دستور بررسی است.
وی علاوه بر خشکسالی موجود برداشت‌های بی‌رویه و ارسال آب به دیگر استان‌ها را از دلایل کمبود آب دانست و اضافه کرد: از وزارت نیرو درخواست داریم از برداشت‌های غیرمجاز آب در بالادست زاینده‌رود برای حمایت از حقوق پایین دست رودخانه جلوگیری کند و دیگر اینکه برای ارسال آب به دیگر استان‌ها باید برای مواقع مختلف تصمیم‌گیری متفاوتی شود.
صمصام شریعت گفت: برای نمونه در شرایطی که میزان آب زاینده‌رود برای خود مردم اصفهان کفاف نمی‌دهد و در شرایط نامناسبی هستند ارسال آب به دیگر استان‌ها با میزان دبی بالا نباید انجام شود.
وی با بیان اینکه در صورتی که مباحث مذکور رعایت و تونل‌های آب‌رسانی مانند خدنگستان و کوهرنگ عملیاتی شود وضعیت آب استان اصفهان بهبود می‌یابد، اظهار داشت: اجرایی شدن بهشت‌آباد نیز برخی از این چالش‌های بی‌آبی را رفع می‌کند.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه 120 میلیارد تومان اوراق مشارکت بهشت آباد برای سال جاری تبیین شده است، اظهار داشت: با مشارکت پیمانکار قوی انتظار داریم مشکل این پروژه نیز رفع و اجرایی شود.
وی با بیان اینکه منابع آبی خوب و مناسبی در خود استان اصفهان وجود دارد که هدر می‌رود، اظهار داشت: 2 میلیارد متر مکعب آب سالانه از سمیرم خارج می‌شود و این در حالی است که حجم پشت سد زاینده‌رود 700میلیون متر مکعب است و باید ترتیبی داد تا از این میزان آب‌های داخل استان اصفهان به نحو مطلوبی استفاده کرد.
صمصام شریعت به پروژه‌های سفرهای هیئت دولت به استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از مجموع مصوبات دور نخست سفر 97 درصد اجرایی شده که از این میزان 65 درصد خاتمه یافته و میانگین پیشرفت فیزیکی آنها نیز 86 درصد است.
وی با بیان اینکه در دور دوم سفر نیز 82 درصد مصوبه اجرایی شده و 35 درصد خاتمه یافته است، تصریح کرد: در دور سوم سفر نیز 73 درصد مصوبات اجرایی شده است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون 3 میلیارد و 400 میلیون تومان پول به پروژه مصلی اختصاص یافته است، اظهار داشت: این میزان نسبت به سال قبل افزایش داشت.
وی با بیان اینکه در سال جاری نیز برای مصلی 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص داده شده که انتظار داریم صددرصد اختصاص یابد، گفت: مصلی اصفهان نیازمند 49 میلیارد تومان دیگر برای ادامه روند فعالیت است که تنها 23 میلیارد این میزان برای شیشه‌های سقف قسمت اصلی آن هزینه می‌شود.
صمصام شریعت اضافه کرد: البته با توجه به قیمت گزاف این شیشه‌ها، همچنین محیط گرم و خشک اصفهان و هزینه نگهداری و تمیز نگهداشتن شیشه‌ها درصدد استفاده از مصالح دیگر به این منظور هستیم.
وی تاکید کرد: هیچ قولی برای افتتاح مصلی و برگزاری نماز در این مکان نمی‌دهم زیرا دوست ندارم با گفتن قول و وعده‌ای که محقق نمی‌شود به مردم امید کاذب داده و خودم نیز در بین مردم بدقول شوم.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول