اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی صومعه‌سرا:

70 درصد روستاهای صومعه‌سرا دهیاری ندارند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی صومعه‌سرا گفت: بیش از 70 درصد از روستاهای صومعه‌سرا فاقد ساختمان دهیاری هستند.

70 درصد روستاهای صومعه‌سرا دهیاری ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی بابازاده ‌در جریان افتتاح دهیاری روستای لالم این شهرستان اظهار داشت: برای ساخت و راه‌اندازی این دهیاری در روستای لالم بالغ بر 12 میلیون تومان هزینه شده است.
وی جمعیت صومعه‌سرا را 35 هزار و 124 نفر ذکر کرد و گفت: در بخش مرکزی صومعه‌سرا سه دهستان و 93 روستا
وجود دارد.
بخشدار مرکزی صومعه‌سرا با اشاره بر تاکید استاندار گیلان مبنی بر ساخت و تجهیز ساختمان‌های جدید یا جایگزین برای دهیاری‌ها تصریح کرد: طبق این دستور روستاهای فاقد دهیاری دارای زمین می‌توانند از 10 تا 15 میلیون تومان تسهیلات ساخت ساختمان دهیاری‌ها استفاده کنند.
وی، ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین دلایل ساخت دهیاری عنوان کرد و افزود: وجود مکانی مشخص و ثابت برای بررسی و حل مشکل روستاییان از دیگر دلایل آغاز عملیات ساخت ساختمان دهیاری‌هاست.
بابازاده با بیان اینکه بسیاری از روستاهای صومعه‌سرا نیازمند ساخت ساختمانی مشخص برای فعالیت دهیاران است، اذعان داشت: بیش از 70 درصد از روستاهای این شهرستان فاقد ساختمان دهیاری هستند.
وی، وجود دلایل مختلف از جمله کمبود مالی برای ساخت یک واحد دهیاری را از مهم‌ترین موارد تاخیر در اجرای این عملیات خواند و بیان داشت: با اجرای طرح ساخت ساختمان‌های جدید برای دهیاری‌ها تا حدودی این مشکل در سال‌های اخیر در حال برطرف شدن است.
به گفته بابازاده، 30 درصد از عملیات ساخت دهیاری‌های فاقد ساختمان دهیاری تا پایان امسال اجرایی می‌شود که شامل ساخت 13 ساختمان نوساز برای 13 روستای فاقد ساختمان دهیاری است.
وی مساحت هر واحد دهیاری را 45 تا 50 متر زیربنا اعلام کرد و اذعان داشت: در صورتی که زمین‌های بیشتری نیز از طرف آن روستا برای ساخت دهیاری اختصاص یابد ساختمان بزرگ‌تری نیز ساخته می‌شود.
بخشدار مرکزی صومعه‌سرا با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های بهره‌برداری شده در هفته دولت امسال متذکر شد: همزمان با هفته دولت در صومعه‌سرا 129 پروژه عمرانی و تولیدی به بهره‌برداری رسید.
وی این پروژه‌ها را در بخش عمران و تولید عنوان کرد و افزود: این تعداد پروژه با بیش از 57 میلیارد و 159 میلیون ریال اعتبار در مناطق شهری و روستایی صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسیده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول