اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حوادث کار جان 102 نفر را در مازندران گرفت

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : 102 نفر شامل ۱۰۱ مرد و یک زن بر اثر حوادث ناشی از کار در استان در سال گذشته جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  16 درصد افزایش داشت.

حوادث کار جان 102 نفر را  در مازندران گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰۲ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند (۱۰۱مرد و یک زن)،که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال۹۸ به‌ترتیب شهرستان ساری با ۱۸و آمل با ۱۴ فوتی بیشترین و شهر تنکابن با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: بر اساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق‌گرفتگی است به‌طوری‌که در سال گذشته ۴۷ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی با افزایش ۳۴درصدی و ۱۹ مورد نیز برق گرفتگی، جسم سخت با ۲۰، سوختگی و سایرموارد هر کدام با ۸ مورد گزارش شده است.

این مسوول با بیان اینکه مرداد با ۱۴ و اردیبهشت با ۱۲ مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه ثبت شده است، افزود: سن ۲۱ تا ۴۰ سال با ۲۸ فوتی بیشترین و کمترین آن کمتر از ۲۰ سال گزارش شده است.

عباسی با اعلام اینکه از این تعداد ذکر شده ۸۴ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود : تعداد پنج نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

*افزایش ۲ درصدی مصدومان حادثه کار

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۳۰ مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسان‌ها ، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.


انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول