اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد

افزایش 116 درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته 82 نفر بر اثر حوادث کار در استان جان باختند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 116 درصد افزایش داشت.

افزایش 116 درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران

 علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: در سال گذشته 82 نفر بر اثر حوادث کار در استان جان باختند که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار مرگ ناشی از کار  116 درصد افزایش داشت.

وی با اعلام اینکه تمام جان‌باختگان حوادث کار مرد بودند، افزود: براساس آمارهای پزشکی قانونی در سال گذشته به ترتیب شهرهای ساری با 20 فوتی و آمل با 14 فوتی بیشترین درصد را داشته و شهرهای بابل و جویبار هر کدام با یک مورد فوتی‌  کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی بیان کرد: براساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برخورد جسم سخت است به نحوی که در سال گذشته  59 درصد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و  12 درصد نیز به دلیل برخورد جسم سخت و  29 درصد برق گرفتگی بود.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

انتهای پیام/2296/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول