اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برای اشتغال دانش‌بنیان، تا چند صد میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌دهیم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: در زمینه مشاغل دانش‌بنیان، با مراکز آموزشی و پژوهشی مثل دانشگاه پیام‌نور و شهرک علمی تحقیقاتی همکاری داریم و این آمادگی را داریم از طریق صندوق نوید تا سقف چند صد میلیون تومان تسهیلات ارائه دهیم.

برای اشتغال دانش‌بنیان، تا چند صد میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان، صبح امروز در جلسه شورای شهر اصفهان اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور و اولین مجموعه‌ای که بعد از انقلاب به فرمان امام برای خدمت به مستضعفان تشکیل شد، تجربیات ۴۰ ساله‌ای در ارائه خدمات و کمک به محرومان کشور دارد.

وی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد افراد تحت پوشش جزو محروم‌ترین اقشار جامعه هستند؛ گفت: عوامل متعددی در جامعه باعث می‌شوند هر ساله افرادی به چرخه فقر وارد شوند؛ تلاش من و همکارانم در کمیته امداد خروج افراد از این چرخه و کاهش تبعات فقر است.

زارع با اشاره به خروج هرساله ۴ الی ۵ هزار خانواده از چتر حمایت کمیته امداد به علت توانمندی تصریح کرد: کمیته امداد یک از مؤثرترین نهادها در ایجاد شغل محسوب می‌شود و به گواهی آمار دولت، بیش از ۳۰ درصد از مشاغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود که جزو مشاغل پایدار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان ادامه داد: بیش از ۲۷ هزار خانواده تحت حمایت با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش داریم که در حدود ۶ هزار دانش‌آموز و هزار دانشجو در بین این افراد هستند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن ۳۰ درصد از سالمندان شهر اصفهان بیان کرد: توانسته‌ایم ۵ دهک پایین جامعه را از نظر اشتغال پوشش دهیم که در این رابطه بودجه اشتغال کمیته امداد ۳ برابر شده است.

زارع تأکید کرد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که برای جوانان جویای کار دارای شرایط، شغل ایجاد کنیم؛ یکی از عمده‌ترین گروه‌های مخاطب در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار  هستند و بهره‌مندی آن‌ها از خدمات شهری، یکی دیگر از دغدغه‌های ماست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان به منابع کمیته امداد هم اشاره کرد و گفت: یک سری اعتبارات مصوب از مجلس داریم که از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در اختیار ما قرار می‌گیرد؛ فعالیت‌هایی اقتصادی هم مجتمع کمیته امداد دارد که آن هم به صورت متمرکز به ما می‌رسد و بخشی دیگر از منابع هم از طریق کمک‌های مردمی است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های چندسال اخیر به منظور تأمین اعتبار برای استان، در سال گذشته توانستیم ۱۳۱ درصد بودجه را محقق کنیم و وضعیت خوبی در کشور به نسبت سرانه جمعیتی داریم؛ چون در جذب منابع از طریق هم‌افزایی عملکرد خوبی داشتیم به این معنا که اگر ما در زمینه‌هایی بتوانیم اعتبار جذب کنیم به همان نسبت هم مرکز به ما اعتبار می‌دهد.

زارع بیان کرد: به عنوان مثال ۳ هزار و ۵۰۰ جهزیه در سال گذشته به نوعروسان دادیم که با مشارکت ۵۰ درصدی از طریق استان و مرکز تأمین اعتبار شد، به همین دلیل در سال گذشته همه نوعروسان ما ازدواج کردند؛ علاوه بر این سال گذشته ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال داشتیم که امسال به هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان عنوان کرد: در بحث جذب نیرو، ما هم مثل سایر نهادهای حاکمیتی ممنوعیت جذب نیرو داریم؛ بنابراین سیاست ما برون‌سپاری و مردمی کردن است که به همین دلیل ما سیاست نیکوکاری را در پیش گرفته‌ایم که این کار را مردم و معتمدان انجام می‌دهند و ما فقط سیاست‌گذاری می‌کنیم؛ البته بعضی از نیروهای افتخاری هم داریم که به ما کمک می‌کنند.

وی درباره اشتغال زنان سرپرست خانوار هم بیان کرد: هدف ما این است به نقش مادری این افراد لطمه‌ای وارد نشود؛ بنابراین سیاست ما این بوده که مشاغل خانگی را ترویج دهیم و حمایت کنیم؛ البته ممکن است آن‌ها از نظر درآمدی خوداتکا نشوند، اما می‌تواند موجب ایجاد اعتماد به نفس و کاهش آسیب‌های ورود به اجتماع شود.

زارع مطرح کرد: سعی ما این بوده تمرکز خدمات در مناطق محروم باشد، چون یکی از چالش‌های ما حاشیه‌نشینی است و حضور ما در این مناطق به کاهش مهاجرت کمک می‌کند؛ هر چند به تنهایی نمی‌توانیم جلوی این معضل را بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان درباره مشاغل دانش‌بنیان هم گفت: در این زمینه با مراکز آموزشی و پژوهشی مثل دانشگاه پیام‌نور و شهرک علمی تحقیقاتی همکاری داریم و این آمادگی را داریم از طریق صندوق نوید تا سقف چند صد میلیون تومان تسهیلات ارائه دهیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، طرح راهبران شغلی هم پیاده‌سازی کردیم که در آن افراد آشنا به بازار از بین مددجویان یا افراد دیگر، بحث تأمین مواد اولیه و بازاریابی و فروش برای محصولات تولیدی را پیگیری می‌کنند تا در زمینه‌های مذکور دغدغه مددجویان برطرف شود. 

زارع درباره بیمه سلامت بیان کرد: تقریبا هزینه بیمارستان با کمک بیمه رایگان است و در سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در زمینه بیمه تکمیلی به مددجویان کمک کردیم؛ در بحث مستمری‌بگیران، کمیته امداد با کمک دولت چیزی به اسم مددجویان تبصره ۱۴ ایجاد کردیم که افرادی که به صورت مقطعی و موقت دچار مشکلات معیشتی می‌شوند از ۳ ماه تا یکسال در زمینه تحصیلی و به خصوص اشتغال تحت پوشش قرار گیرند و بعد از آن پرونده آن‌ها را می‌بندیم.

زارع با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مدجویان در سال جاری تصریح کرد: ریالی از کمک‌های مردم از استان خارج نمی‌شود؛ ضمن اینکه سهم صدقات هم بسیار ناچیز است، صدقات ما درسال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بوده، ولی ماهانه ۶۰ میلیارد تومان به مددجویان ما کمک کردیم؛ اگر کسی در مورد خاصی مثل درمان نیت کمک کرده باشد، ما نمی‌توانیم این را صرف جای دیگری کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول