اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ریالی از کمک‌های مردمی در هزینه جاری کمیته امداد مصرف نمی‌شود/ قرار گرفتن اصفهان بین 5 استان اول کشور

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: تمام هزینه‌های جاری کمیته امداد به عنوان نهاد عمومی را دولت می‌پردازد و یک ریال هم از کمک‌های مردمی صرف هزینه‌های جاری خود کمیته نمی‌شود و مبالغ دریافتی دقیقا در آنچه خود مردم می‌خواهند، هزینه می‌شود.

ریالی از کمک‌های مردمی در هزینه جاری کمیته امداد مصرف نمی‌شود/ قرار گرفتن اصفهان بین 5 استان اول کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به سالروز تشکیل کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد حضرت امام(ره) به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی و کمک رسانی کشوروظیفه خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه را بر عهده دارد.

وی افزود: ما در حال حاضر بیش از ۱۲۰هزار خانواده تحت پوشش داریم که متعهد هستیم تا در حد امکان نیازهای ضروری در بحث معیشت و توانمندسازی این خانواده‌ها تلاش کنیم و بتوانیم آن‌ها را از گردونه فقر خارج کنیم؛ یکی از ارکان اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانوادها است که از طریق ایجاد اشتغال، کمک به تأمین هزینه‌های بیمه‌های اجتماعی، ازدواج، فعالیت‌ها و آموزش‌های فرهنگی و تحصیلی است. 

سالانه بین ۶ تا ۸ هزار مددجو را توانمند می‌کنیم

زارع گفت: ما در سال بین ۶ هزار تا ۸ هزار خانواده را به علت توانمند شدن از گردونه این فرایند خارج می‌کنیم؛ کسانی که به یک حداقل درآمد پایداری می‌رسند و نیازشان به کمک‌های کمیته امداد رفع می‌شود‌؛ با توجه به تورم‌های ایجاد شده ناچار هستیم افرادی که توانایی ندارند را تحت پوشش بگیریم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: البته کمیته امداد هیچ نقشی در ایجاد فقر ندارد و فقر به دلائل مختلفی در جامعه ایجاد می‌شود، اما تلاش می‌کنیم با کمک مردم تبعات فقر را کاهش دهیم و افرادی را که دچار مشکل شده‌اند با فعالیت‌های هدفمند و برنامه‌ریزی به زندگی عادی برگردانیم. 

وی تصریح کرد: تکیه اصلی ما  به مردم، خیران و نیکوکاران است؛ هر چند به عنوان یک نهاد دولتی اعتباراتی معین و مصوب از دولت و مجلس دریافت می‌کنیم، ولی با کمک‌های مردم هم در زمینه مادی و هم در زمینه فعالیت‌های خیر و احسان کار خود را انجام می‌دهیم.

هزینه رهن و اجاره ۸ هزار و ۷۰۰ مددجو را پرداخت کرده‌ایم

زارع افزود: در سال جاری در بحث اشتغال ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال داشتیم که تا به الان نزدیک به ۸۶ درصد آن جذب شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنیم؛ در ۱۱ ماهه سال جاری، برای نزدیک به ۱۵ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌ایم که دقیقا طبق برنامه و توافق‌نامه اول سال انجام شده و کمیته حضرت امام یکی از دستگاه‌های اصلی در ایجاد شغل بوده‌ است که نسبت به سایر دستگاه‌ها، مشاغل پایداری بیشتری دارد؛ چرا که ما بحث مشاوره شغلی و استعدادسنجی را در دستور کار داریم و تا ۵ سال هم بر مشاغلی که توسط کمیته ایجاد می‌شود، نظارت خواهیم داشت. 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تأکید کرد: در بحث مسکن که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، در سال جاری به خصوص در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها اقدامات خوبی انجام دادیم و در حال حاضر هزار و ۸۰۰ پروژه ساخت در استان در دستور کار داریم که تاکنون نزدیک به  ۶۰۰ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: این کار با مشارکت خود مردم، خیران، گروه‌های جهادی و بنیاد مسکن سایر نهادها انجام شده و ما در سال جاری بیش از ۹۵ میلیارد تومان هزینه کردیم که ۲۶ میلیارد تومان آن به صورت وام پرداخت شده و امیدواریم هزار و ۲۰۰ طرح جاری را در نیمه اول سال آینده تکمیل و به خانواده‌ها تحویل داده شود. 

زارع همچنین بیان کرد: یکی دیگر از مسائل، اجاره مسکن است و به خصوص در اصفهان قیمت‌ها به قدری بالاست که کمتر افراد متوسط رو به پایین می‌توانند احتمال خانه‌دار شدن بدهند؛ به همین دلیل ما سعی کردیم از طریق تأمین هزینه‌های رهن و اجاره، به خانواده‌های تحت حمایت کمک کنیم که در این راستا امسال هزینه رهن و اجاره ۸ هزار و ۷۰۰ نفر را پرداخت کردیم که هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان شد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد توجه به نهاد خانواده و تلاش در زمینه ترویج ازدواج آسان است که در این زمینه در سال گذشته و امسال با کمک مردم، به تمام نوعروسان تحت پوشش، ۵ قلم کالای اساسی از جمله، یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلوزیون جهیزیه دادیم.

وی افزود: تا پایان سال نزدیک به ۲هزار و ۸۵۰ جهیزیه توزیع خواهیم کرد که تاکنون ۲هزار و ۱۵۰ تا از این جهزیه‌ها توزیع شده است و  ۷۰۰ سری باقی‌مانده از هفته آینده توزیع خواهد شد و تا پایان سال هیچ نوعروس عقد کرده تحت پوشش، بدون جهیزیه نخواهد بود؛ ما به نو دامادها نیز یک هدیه پرداخت می‌کنیم که امسال ۶۰۰ نفر را در این قالب امدادرسانی کردیم. 

رشد ۱۰ برابری در تأمین هزینه درمان داشته‌ایم

زارع گفت: از دیگر دغدغه‌های مهم ما بحث درمان است که ما بیش از ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش داریم که هزینه‌های درمانی سنگینی دارند و ما تلاش کرده‌ایم در حد وسعمان در خدمت آن‌ها باشیم؛ در همین راستا امسال بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد که نسبت به سال‌های گذشته در تأمین هزینه‌های درمان یک رشد بیش از ۱۰ برابری داشتیم و همه این موارد به برکت حضور مردم و همراهی آن‌ها با کمیته بوده است. 
  
مدیرکل کمیته امداد اصفهان تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های این نهاد، کمک به پرداخت بیمه تأمین اجتماعی خانواده‌ها است که بعضی از آن‌ها به خصوص زنانی که شاغل هستند و یا در مشاغل خانگی فعالیت دارند، حق بیمه آن‌ها را ما می‌پردازیم که سال گذشته بیش از ۵۰۰ نفر و امسال نزدیک به ۶۰۰ نفر از آن‌ها شامل دریافت مستمری شدند که از گردونه حمایت ما خارج خواهند شد. 

وی با اشاره به اهمیت قشر جوانان و نوجوانان افزود: امدادرسانی به بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته انجام می‌گیرد؛ امسال نیز به تمام دانش‌آموزان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد که با تفاهم و توافقی که با دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد در سطح کشور داشتیم به صورت متمرکز هزینه ثبت‌نام آن‌ها به خود مرکز آموزشی پرداخت می‌شود.

زارع با تأکید بر توجه به دانش‌آموختگان و دانش‌آموزان بیان کرد: بر این اساس در بحث کنکور، کلاس‌های ویژه برگزار و اضافه بر آن رصد و پیگیری درسی انجام می‌شود؛ علاوه بر این، در تلاش هستیم به صورت ویژه نیازهای ۶۰۰ نخبه‌ای که در استان تحت پوشش داریم را برطرف کنیم‌. 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان تهیه کردیم و از خانواده‌های مددجو دانش‌آموزی نبود که به علت نداشتن وسیله ترک تحصیل کند؛ امسال هم در تکمیل آن پروژه حدود ۷۰۰ تبلت اهدا شد؛ ۹۲ هزار حامی مردمی داریم که بچه‌های تحت پوشش را حمایت و ماهانه مبالغی را به حساب آن‌ها  واریز می‌کنند؛ در این خصوص ۲۵ هزار فرزند یتیم و غیر یتیم ما که مشمول طرح اکرام و محسنین هستند، توسط ۹۲ هزار حامی از اقشار مختلف مردم حمایت می‌شوند. 

در بحث مشارکت مردمی جزو ۵ استان اول کشور هستیم

وی ادامه داد: برای افزایش مشارکت مردم به کمک معتمدان مراکز نیکوکاری در محلات ایجاد کردیم که تاکنون به بیش از ۵۰۰ مرکز رسیده است؛ این کمک‌ها توسط خود مردم جمع‌آوری و با تشخیص خود آن‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود و ما صرفا نظارت، سیاست‌گذاری و  پشتیبانی می‌کنیم.

زارع افزود: کمیته امداد استان اصفهان در بحث مشارکت مردم در کار خیر همیشه جز ۵ استان اول کشور بوده است؛ باید یادآوری کنم امسال هم مثل سال‌های گذشته جشن نیکوکاری در دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم اسفند برگزار خواهد شد که هدف آن، ترویج و تثبیت فرهنگ نیکوکاری و انتقال آن به جوانان و نوجوانان است که ادامه‌دهنده این کار خیر باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که کمیته در بحث ترویج پرداخت صدقه الکترونیکی انجام می‌دهد طرح QR کد است که از طریق بارکدخوان، هم در منازل و هم در مکان‌های عمومی نصب می‌شود و با موبایل‌های هوشمند به راحتی می‌توان مبلغ مورد نظر را واریز کرد. 

یک ریال از کمک‌های مردمی در هزینه جاری کمیته امداد مصرف نمی‌شود

وی تأکید کرد: تمام هزینه‌های جاری کمیته امداد به عنوان نهاد عمومی را دولت می‌پردازد و یک ریال هم از کمک‌های مردمی صرف هزینه‌های جاری خود کمیته نمی‌شود و مبالغ دریافتی دقیقا در آنچه خود مردم می‌خواهند، هزینه می‌شود.

زارع تصریح کرد: کمیته امداد تنها جایی است که به خانواده‌ها، وام قرض‌الحسنه بدون هیچ کارمزد و هزینه‌ای ارائه می‌دهد؛ در این راستا ۱۵ هزار وام در سال جاری در صندوق درآمد ولایت بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که هر سال نسبت به سال قبل در این پرداخت ۲ برابر پیشرفت داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در بودجه امسال مقرر شد مددجوهای کمیته از پرداخت هزینه برق، آب و گاز در صورت رعایت الگوهای مصرف معاف شوند که در این رابطه با برگزاری جلسات و اطلاع‌رسانی گسترده، تا این هفته ۴۲ هزار شماره اشتراک را به شرکت‌های برق، آب و گاز تحویل داده‌ایم که از این میزان، تاکنون حدود ۵۰ درصد اشتراک خانواده‌ها پرداخت کردیم؛ با حمایت نماینده‌های استان اکثر پیشنهادات کمیته امداد در کمیسیون تلفیق مصوب شد.

بین ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به هر خانواده مستمری پرداخت می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ پنل خورشیدی به کمک بسیج در شرق استان نصب شده که با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت نیرو در سال آینده این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد؛ اضافه بر این، اخیرا با همکاری سپاه، قرارگاهی تحت عنوان امام حسن مجتبی تشکیل و جلساتی با نهادهای مختلف برای رفع این همپوشانی‌ها برگزار شده است؛ در نتیجه این جلسات تعدادی از خیران گزارش فعالیت‌های خود را آن جا ثبت کردند تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

زارع در پایان تصریح کرد: به غیر از کمک‌های ماهانه به خانواده‌ها، بسته به شرایطی که هر خانواده دارد، از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به آن‌ها مستمری پرداخت می‌شود؛ ۶۰ درصد از خانواده‌های ما خانوادهایی هستند که زنان سرپرست آن‌ها را برعهده دارند و عمده شغل‌ها برای این زنان به صورت مشاغل خانگی است.

به گزارش فارس، مردم برای مشارکت غیرحضوری در جشن نیکوکاری می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ۸۸۷۷۰۳۱*۱# و پرداخت به حساب به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ مبالغ مورد نظرشان را واریز کنند؛ علاوه بر این، به صورت حضوری هم می‌توانند کالاهای و یا مبالغ مورد نظر خود را به پایگاه‌ها و مراکز تحویل دهند. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول