اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مصرف 1300 مگاوات برق در گلستان/ بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به صرفه‌جویی برق

سرپرست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: روز گذشته یک هزار و ۳۰۰ مگاوات برق برای استان تامین شد در حالی که مصرف استان یک هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید و ۱۰۰ مگاوات را مدیریت کردیم.

مصرف 1300 مگاوات برق در گلستان/ بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به صرفه‌جویی برق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیداحمد موسوی امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار کرد: سال گذشته از ۲۸ اردیبهشت خاموشی پنج ساعته را داشتیم

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: وزیر نیرو از ابتدای دولت ۱۰۰ برنامه در دستور کار خود قرار داد که به مدار آوردن ۵ هزار مگاوات نیروگاه، تعمیرات نیروگاه‌ها و برنامه‌ریزی مدیریت بار به صورت کارشناسی و اصولی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

موسوی افزود: خط قرمز وزیر نیرو که به همه استان‌ها ابلاغ شد اعمال خاموشی برای بخش خانگی است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان تصریح کرد: در حال حاضر مصرف برق در استان به شدت افزایش یافته به صورتی که روز گذشته مصرف برق در استان یک هزار و ۴۰۰ مگاوات بود که یک هزار و ۳۰۰ مگاوات آن تامین شد و باقی آن مدیریت مصرف را داشته‌ایم.

موسوی گفت: این میزان تامین بار در گذشته تا ۹۵۰ مگاوات بوده که این افزایش سهمیه بار با تلاش استان به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از ادارات با وجود افزایش مصرف خانگی و ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، به ابلاغیه‌ها توجه نمی‌کنند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان خاطرنشان کرد: نمودارها و آمارها نشان می‌دهد متاسفانه بخش قابل توجهی از بار مصرف ادارات صرف دستگاه‌های آماده به کار و یا حفظ برودت مکان‌های اداری می‌شود، در حالی که با صرفه‌جویی آن می‌توان بخش قابل توجهی از مصرف خانگی را تامین کرد.

موسوی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کردیم با مدیریت بخش صنعت و کشاورزی محدودیت‌های مصرف این دو بخش را به حداقل ممکن رساندیم.

وی گفت: در گذشته این محدودیت‌ها حداقل دو ساعت در روز بود که با اقدامات انجام شده این محدودیت به یک روز در هفته و آنهم از ساعت ۱۱ به بعد است و حتی اگر همکاری لازم را با ما انجام دهند، با انتقال روز تولید به روز جمعه، هیچ محدودیتی هم برای این دو بخش اعمال نخواهد شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق گلستان بیان کرد: مصوبه دولت به ما اجازه می‌دهد ما پنج روز در هفته برای بخش کشاورزی محدودیت بار مصرف برق را اعمال کنیم که با رایزنی‌های انجام شده این عدد رو به سه ساعت در روز و آنهم برای بخش اندکی از بخش کشاورزی اعمال می‌کنیم.

موسوی گفت: ما نیاز داریم همه مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی با ما همکاری کنند تا با مدیریت مصرف درست، هیچ گونه خاموشی را نداشته باشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول