اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مشترکان پرمصرف برق بیش از 3 برابر تولید برق جریمه می‌شوند/ طرح تشویقی برای مشترکان برق خانگی کم‌مصرف

مدیر اداره برق شهرستان گنبدکاووس گفت: در فصل گرما و اوج پیک مصرف مشترکان پرمصرف به ۳/۵ برابر قیمت تولید برق مصرفی جریمه خواهند شد.

مشترکان پرمصرف برق بیش از 3 برابر تولید برق جریمه می‌شوند/ طرح تشویقی برای مشترکان برق خانگی کم‌مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدعلی عرب‌گلو امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان گنبدکاووس حدود ۱۵ هزار مگاوات برق کمبود دارد و تلاش داریم در پیک مصرف برق و اوج گرما بنا بر سیاست رئیس‌جمهور برق مشترکان خانگی قطع نشود.

وی تصریح کرد: همه مدیران موظف هستند با توجه به مصوبه هیات وزیران در ساعت اداری ۳۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش و در ساعات غیراداری این کاهش مصرف برق را به ۶۰ درصد برسانند.

مدیر اداره برق شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تمامی کنتور ادارات هوشمند شده و ما می‌توانیم هر ۱۵ دقیقه مصرف برق دستگاه‌های اجرایی را رصد کرده و در قالب نمودار به فرمانداری ارسال کنیم.

وی ادامه داد: تمام  برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۲ الی ۱۷ بعد از ظهر باید خاموش شود و استفاده از برق این چاه‌ها بعد از ساعت پیک مصرف برای کشاورزان رایگان خواهد بود.

عرب گلو گفت: مشترکان برق خانگی قطع برق نخواهند داشت اما در صورت استفاده بیش از حد نرمال و یا پرمصرف بودن به ۳/۵ برابر قیمت تولید برق جریمه خواهند شد، مشترکان برق با الگوی مناسب و کم‌مصرف به ازای هر کیلوولت مصرف کمتر از الگوی مورد نظر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به عنوان طرح تشویقی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه قطع برق در حوزه مشترکان خانگی برق واحدهای تولیدی به صورت یک روز در هفته قطع خواهد شد و روزهای شنبه برق واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی و روزهای چهارشنبه برق واحدهای تولیدی خارج از شهرک صنعتی قطع می‌شود.

مدیر اداره برق شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: روز ۱۸ خرداد با افزایش دما در گنبدکاووس پیک مصرف به ۷۵ درصد افزایش یافت اما نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است، اوج مصرف برق در شهرستان در ماه‌های تیر و مرداد به علت افزایش دمای بیش از حد است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۲ فیلدر با تولید برق ۲۰ کیلو ولت در ساعت و ۳ هزار کیلومتر شبکه برق ۱۴۳ هزار مشترک گنبدی را تامین می‌کند.

عرب گلو با اشاره به سرقت‌های متعدد سیم و کابل های برق در چند ماه اخیر ابراز کرد: امید داریم اعتبارات ویژه‌ای در اعتبارات تملک‌دارایی شهرستان برای حوزه برق در نظر گرفته شود تا برای جلوگیری از سرقت‌های متعدد شبکه سیمی شهرستان به شبکه کابلی تجهیز شود.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول