اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از ۷۰ هزار نفر در گنبدکاووس واکسینه شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: از زمان اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر در این شهرستان واکسینه شدند.

بیش از ۷۰ هزار نفر در گنبدکاووس واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی صبح امروز در جلسه تقدیر و تجلیل از پزشکان گنبدی به‌مناسبت روز پزشک اظهار کرد: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون انواع واکسن از جمله «برکت» و «سینوفارم» در اختیار شهرستان گذاشته شده و تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان واکسن شدند.

وی با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون موجب قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا می‌شود، تصریح کرد: از همه مردم عزیز می‌خواهم که منتظر پیدا کردن واکسن آرمانی نبوده و در زمان اعلام شده توسط وزارت بهداشت، واکسینه شوند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا در شهرستان قطع شود.

* در صورت تامین واکسن ما روزانه آمادگی تزریق واکسن به حدود ۷ هزار نفر هستیم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ مرکز جامع سلامت و پنج مرکز تجمیعی آماده تزریق واکسن به افراد واجد شرایط بوده و در صورت تامین واکسن ما روزانه آمادگی تزریق واکسن به حدود ۷ هزار نفر هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۳۸ نفر در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری بوده که از این تعداد ۵۷ نفر در بخش ویژه بستری هستند و روزانه حدود ۵۷ نفر پذیرش می‌شوند.

بدیعی گفت: در روزهای آینده‌ام ار ای دولتی در «بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس» مستقر شده و به بیماران جامعه هدف خود خدمات ارائه می‌دهد که با استقرار این مرکز بخش عمده‌ای از مشکلات شهرستان در این حوزه رفع می‌شود.

وی ضمن تشکر از خدمات صادقانه پزشکان در مدت زمان شیوع بیماری کرونا بیان کرد: پزشکان گنبدی در کنار خیرین، پرستاران، بسیج، سپاه و دیگر ارگان‌های مرتبط خدمات خوبی را به بیماران ارائه داده و می‌دهند و گاها در طول شبانه‌روز مجبور هستند با تمام خستگی در بخش بهداشت و درمان با انگیزه کار کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: این افراد علاوه بر خدمات ارائه شده با جمع‌آوری مبالغی در تامین بخشی از امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای درمان بیماران کمک و همکاری ویژه داشتند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: ستاد کرونا در کنار کادر درمان و دیگر اقشار مختلف قریب به دو سال است که روزهای سختی را با خاطرات تلخ و شیرین بسیاری سپری کرده و در این روزها پزشکان در قالب یک خانواده با هدف صیانت از سلامتی مردم در کنار مردم بودند.

وی تصریح کرد: پزشکان پرتلاش با محوریت شبکه بهداشت و درمان در پیک‌های مختلف شیوع بیماری توانستند با مدیریت صحیح و فداکاری‌های فراوان با بیشترین ظرفیت و کمترین حاشیه و آسیب آنها را پشت سر گذاشته و نسبت به شهرستان‌های همتراز به ویژه استان گلستان عملکرد مناسبی ارائه دهند.

عبدالقدیر کریمی گفت: در مدت زمان شیوع کرونا پزشکان ما به بهترین و شایسته‌ترین شکل ممکن به بیماران خدمات داده و همواره در کنار مردم بودند و این خدمات ارزنده آنها سالیان سال به عنوان بهترین خاطرات در ذهن مردم باقی خواهد ماند.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن تشکر از خدمات پزشکان در طول سال‌ها به ویژه در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: در طول تاریخ بیش از ۶ هزار ساله ما ایرانیان، یکی از مزیت‌های خوب ما نبوغ در امر پزشکی بوده که به عنوان سرآمد همیشگی در باب طبابت و پزشکی مطرح است و محور تحول علمی و سبب کوتاه شدن فاصله علمی ما در جهان است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به حواشی‌های بخش بهداشت و درمان در کشور تصریح کرد: این حواشی‌ها مربوط به مدیریت مجموعه بهداشت و درمان در سطح کشور بوده و مرتبط با ارائه خدمات صادقانه پزشکان ما در این دوره کرونایی نیست.

وی گفت: آسایش جامعه وابسته به امر پزشکی بوده و ما قدردان خدمات عظیم این گروه در کشور هستیم.

در پایان جلسه  برخی از پزشکان به نمایندگی از پزشکان شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول