اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در گنبدکاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: در مرحله نخست 50 نفر از کادر درمان مراقبت‌های ویژه واکسینه شده و امروز مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان انجام می‌شود.

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس عبدالرحیم پالیده ظهر امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی مبارزه با بیماری کرونا شهرستان اظهار کرد: تعداد موارد تست مثبت کرونا در مراجعین سرپایی از ماه گذشته افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در دی ماه امسال تعداد افرادی که به‌صورت سرپایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کرده و تست آنها مثبت بوده ۹۱ مورد گزارش شده که این تعداد در بهمن ماه به ۲۹۴ مورد افزایش یافته و در اسفند ماه تاکنون ۴۸ مورد گزارش شده است.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۹ بیمار در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری بوده که از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی ادامه داد: از تعداد ۵۹ بیمار بستری‌شده تعداد حدود ۳۰ نفر مربوط به شهرستان گنبدکاووس و مابقی به شهرهای شرق استان هستند.
پالیده با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته (انگلیسی) در برخی از نقاط کشور بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته و تعداد افزایش مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی نگرانی ما از خیز چهارم این بیماری در شهرستان است.
وی گفت: در حال حاضر کیت‌های مورد نظر برای انجام تست موارد مشکوک وارد گلستان و گنبدکاووس شده تا در صورت هرگونه مشاهده مشکوک ویروس جهش یافته فورا موارد به تهران ارسال و اطلاع‌رسانی شود.
* آگاهی‌بخشی به مردم  درباره ویروس کرونا به فرهنگ‌سازی تبدیل شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در یک‌سال گذشته متاسفانه تغییر رفتار جدی بهداشتی در بین مردم انجام نمی‌شود که باید جدی گرفتن این بیماری اطلاع‌رسانی شود.
وی تصریح کرد: تا زمانی که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در باره بیماری به مردم نهادینه و فرهنگ‌سازی نشود در کنترل و پیشگیری از بیماری موفق نخواهیم بود.
رضا شجاعی گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در فضای مجاری بر عهده اصحاب رسانه و صداوسیما بوده و در فضای شهری نیز با همکاری ادارات در ۱۰ نقطه پرتردد شهر پیام‌های بهداشتی مورد نظر نصب و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
* حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این جلسه  گفت: در دوره اول، دوم و سوم مردم شهرستان در کنار مسوولان پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و ما شاهد وضعیت مناسبی در این دوران نسبت به بقیه شهرهای استان بودیم.
فرزانه جعفری اظهار کرد: متاسفانه با توجه به طولانی شدن دوره بیماری سهل‌انگاری و عادی‌انگاری مردم درباره جدی گرفتن بیماری افزایش یافته و این امر سبب نگرانی کادر درمان برای خیز چهارم این ویروس در شهرستان شده است.
وی بیان کرد: باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم حساسیت آنها برای اجتناب از تجمعات خانوادگی، سفر رفتن، عدم برگزاری مراسمات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا ببریم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول