اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دنیا تشنه معنویت مانند اربعین برای تربیت فردی و اجتماعی است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: امروز دنیا تشنه معنویت همچون پیاده‌روی اربعین برای تربیت فردی و اجتماعی است.

دنیا تشنه معنویت مانند اربعین برای تربیت فردی و اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت الاسلام محمود ترابی ظهر انروز در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: همه دنیا عزم شیطانی خود را جزم کرده تا جوانان، بانوان و کودکان ما را از خیمه امام حسین(ع) جدا کند و پیاده روی اربعین اتصال بین جوانان،بانوان و همه مردم با خیمه امام حسین (ع) است.
وی افزود: پیش نیاز جامعه امام زمان (عج) در همه صحنه های زندگی وجود معنویت و توحید است تا از این طریق آرامش را به مردم جامعه ترزیق کنیم.
امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: انسان در همه صحنه های زندگی چه تربیت فردی و چه تربیت اجتماعی تشنه معنویت است و بهترین معنویت  در زمان کنونی پیاده روی اربعین است.
وی ادامه داد: در نظام پرورشی اسلام باطن دین و همه اهداف دینی همنشینی با ولی خدا است و انسان از طریق دعا و زیارت پاکیزه شده تا لایق جانان شود و این هدف نهایی تربیت انسان در نگاه مکتبی و مرام شیعه و اهل بیت(س) است.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به حمله ترکیه به خاک سوریه گفت: در پشت پرده این حوادث آمریکا و ترکیه قرار دارد و آمریکا با این کار می خواهد ایران و رفتار ایران را رصد کرده و بتواند ایران را تغییر دهد و این نقشه یکساله ترامپ است.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان و آمریکا بدانند که دولت سوریه، مردم کرد و نیروهای مقاومت در برابر آنها مقاومت کرده و اجازه نمی‌دهند به خواسته های خود برسند.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه در کشور عراق نیز آشوب هدفمند طراحی شده تا حکومت استبدادی را راه‌اندازی کنند تاکید کرد: بعد از صدام حکومت عراق نتوانست خواسته‌های آمریکا را برآورده کند و آنها به این نتیجه رسیدند که با آشوب هدفمند بتوانند حکومت استبدادی را در این کشور راه‌اندازی کنند.
ترابی افزود: در این آشوب هدفمند که ظاهرش مسائل اجتماعی، بیکاری، مسائل کارگری و مردمی است قصد دارند تا یک سال دولتی در عراق نباشد و مشروطیت دولت را زیر سوال ببرند و سپس یک فرد دیکتاتور را در عراق حاکم کنند.
وی تصریح کرد: 90 درصد این جریان‌ها با تکیه بر فضای مجازی انجام می‌شود و 93 درصد پیام‌های فضای مجازی توسط عربستان و اسرائیل ارسال می‌شود.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما نباید بر سر مشکلات مرثیه‌خوانی کنیم بلکه مهمترین ویژگی ما ایرانیان قدرت حل مشکل، مسئله‌یابی درست و برنامه‌ریزی اصولی با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/83002/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول