اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توزیع 600 تن بذر پنبه در گلستان

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از توزیع 600 تن بذر پنبه همزمان با آغاز کشت این محصول در استان خبر داد.

توزیع 600 تن بذر پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی موسیخانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، کشت و توزیع بذر پنبه از ابتدای هفته آغاز شده است.
وی تصریح کرد: این بذور یارانه‌دار است و بذور گواهی شده به اندازه کافی در استان وجود دارد، کشاورزان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی بذور خود را دریافت کنند.
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه کشاورزان طبق توصیه کارشناسان مقدار لازم بذر استفاده کنند، افزود: در هر هکتار می‌توان بین 25 تا 30 کیلوگرم بذر پنبه استفاده کرد همچنین لازم است کشاورزان با ادوات تنظیم شده اقدام به کشت کنند با این وجود کشاورزانی که بعد از برداشت کلزا و یا کشاورزان خسارت‌دیده از سیل تمایل به کشت پنبه دارند می‌توانند تا 25 خرداد اقدام به کشت این محصول داشته باشند.
موسیخانی در خصوص قیمت پنبه در سال جاری گفت: در حالیکه سال گذشته قیمت تضمینی  دولت برای پنبه 33 هزار و 200 ریال اعلام شده بود اما کارخانجات پنبه پاک‌کنی تا قیمت 55 هزار ریال اقدام به خرید پنبه کردند، با این وجود این اطمینان داده شده است که قیمت خرید پنبه نسبت به سال گذشته بیشتر شود چرا که کارخانجات پنبه پاک‌کنی استان از بذور رضایتمندی دارند.
وی از کشاورزان درخواست کرد تا در مزارع خود آزمون خاک را انجام دهند و اضافه کرد: بخشی از هزینه آزمون خاک را دولت تقبل می‌کند و بخش دیگر به عهده کشاورز است در شرایطی که شاهد سیل در استان بودیم لازم است کشاورزان اقدام به آزمون خاک در اراضی خود داشته باشند تا کوددهی و تغذیه مناسب‌تری در مزرعه انجام شود.
انتهای پیام/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول