اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تأکید مجدد «ترامپ» بر ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک

کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر بر ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک تأکید کرد.

تأکید مجدد «ترامپ» بر ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کوبا دباته»، «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا طی مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی» ضمن تأکید مجدد بر ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک، بار دیگر به انتقاد از دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و مهاجران مکزیکی حاضر در این کشور پرداخت.

وی که بیشتر به خاطر اظهارات نژادپرستانه خود علیه مردم مکزیک مشهور است، عنوان کرد که اگر مکزیک اقدام به ساخت دیوار مرزی بین خود و آمریکا نکند، هزینه‌های ویزا برای مردم این کشور را بالا خواهم برد.

«ترامپ» افزود که در صورت برگزیده شدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تمامی دستورات اجرایی «اوباما» درباره مهاجرت را لغو و مهاجرین غیرقانونی را از آمریکا اخراج خواهم کرد.

وی ادامه داد که تمامی مهاجرین غیرقانونی باید آمریکا را ترک کنند حتی اگر جایی برای رفتن نداشته باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین وعده داد که تعداد سرویس‌های مهاجرتی و کنترل گمرک‌های این کشور را به سه برابر افزایش خواهد داد.

از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون «ترامپ» انتقادات شدیدی از مهاجران مکزیکی به این کشور داشته و بارها از لزوم ایجاد یک دیوار بزرگ در مرز جنوبی آمریکا دفاع کرده است.

وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که مهاجران مکزیکی جرم، جنایت و مواد مخدر را با خود به آمریکا می‌آورند.

این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک شبکه رادیویی نیز ضمن فاسد خواندن مکزیک اعلام کرده بود که آمریکا باید تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کند.

«ترامپ» در گذشته نیز اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهاجران مکزیکی غیرقانونی حاضر در این کشور را اخراج می‌کند و به روابط تجاری آمریکا و مکزیک پایان می‌دهد.

طبق گزارش‌های دریافتی نظرسنجی اخیر انتخاباتی در سطحی ملی، نشان از پیشتازی وی در بین رقبای هم‌حزب‌اش دارد؛ در واقع از زمان اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بر شهرت این عضو جمهوری‌خواه افزوده شده است.

این شهرت به دلیل محبوبیت وی نیست بلکه ناشی از اظهارات جنجال برانگیزیست که طی مدت اخیر از زبان وی یا اعضای تیم تبلیغاتی این نامزد جمهوری‌خواهان مطرح می‌شود؛ هر چند وی در نظرسنجی‌ها، با بیش از 20 درصد محبوبیت، بالاتر از دیگر نامزدهای این حزب ایستاده و از حمایت طرفداران جنبش تی‌پارتی نیز برخوردار است.

البته باید خاطرنشان کرد که تنها مهاجران مکزیکی یا دموکرات‌ها در دسته مخالفان وی قرار نمی‌گیرند؛ بسیاری از چهره‌های سیاسی جمهوری‌خواه جزو کسانی هستند که وی را حمایت نمی‌کنند.

اظهارات «ترامپ» در بین چهره‌های سیاسی آمریکای لاتین نیز با واکنش‌های شدیدی مواجه شده است؛ در همین راستا چندی پیش «آلبارو گارسیا» معاون رئیس‌جمهور بولیوی ضمن مضحک خواندن اظهارات «ترامپ» وی را یک راست‌گرای غارنشین، بی‌ادب و نژادپرست خطاب کرد.

«دونالد» صاحب مؤسسات تجاری و اقتصادی زیادی است و نامش به عنوان رئیس یا صاحب بیش از 400 شرکت تجاری به‌ ویژه در زمینه ساخت و ساز ثبت شده است؛ هر چند در مدارک منتشر شده از سوی تیم تبلیغاتی این نامزد ریاست جمهوری آمریکا، ثروت وی 50 میلیون دلار اعلام شده و همین امر نیز جنجال‌برانگیز شده است چرا که این میزان ثروت اعلام شده با توجه به دامنه فعالیت تجاری وی غیرواقعی به نظر می‌رسد.

آمریکا از سال 1994 شروع به ساختن دیوارهای مرزی در مرز مشترک خود با مکزیک کرد؛ این اقدام در راستای مبارزه با ورود مهاجران غیرقانونی مکزیکی به آمریکا صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول