اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش رئیس پارلمان آمریکای لاتین به اظهارات توهین‌آمیز «ترامپ» علیه مکزیکی‌ها

رئیس پارلمان آمریکای لاتین در اعتراض به سخنان «ترامپ» درباره مکزیکی‌ها گفت که مهاجرت مردم این کشور به آمریکا موجب توسعه و پیشرفت روز افزون واشنگتن شده است.

واکنش رئیس پارلمان آمریکای لاتین به اظهارات توهین‌آمیز «ترامپ» علیه مکزیکی‌ها

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «بلانکو آلکالا» رئیس پارلمان آمریکای لاتین طی سخنانی در «پاناما سیتی» (پایتخت پاناما و مقر این سازمان) گفت که اظهارات نژاد‌پرستانه «ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا کاملاً بی‌اساس هستند.

وی به دنبال سخنان جنجال‌برانگیز و توهین‌آمیز «ترامپ» درباره مکزیکی‌ها گفت: به عنوان یک زن مکزیکی شدیداً وی را به خاطر اظهارات بی‌اساسش محکوم می‌کنم زیرا اولین حق هر فردی بدون توجه به ملّیت وی احترام به حقوق و شخصیتش هست.

 «رونالد ترامپ» 24 جولای (2 مرداد سال جاری) پس از سفر به شهر «لاردو» (واقع در ایالت تگزاس جنوب آمریکا) و همچنین بازدید از مرز دو کشور آمریکا و مکزیک، در کنفرانسی که در شهر مذکور برگزار شد سخنرانی کرده و باز هم موضوع مهاجرت‌های غیرقانونی مکزیکی‌ها به آمریکا را مطرح کرد و همچون گذشته ورود مجرمان به کشورش را محکوم کرد.

«آلکالا» همچنین در سخنانش اذعان داشت که مکزیکی‌هایی که به هر دلیلی از کشورشان مهاجرت کرده و به آمریکا می‌روند همواره نیروی محرکه بسیار مهمی برای این کشور در مسیر توسعه رو به جلو بوده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد که با توجه به اصول اولیه احترام به کرامت انسانی افراد باید بگویم که احترام به نوع بشر حق هر انسانیست و به هیچ‌وجه به اصل و ملّیت وی مربوط نمی‌شود.

وی در سخنانش ضمن تاکید مجدد بر اهمیت احترام به شخصیت افراد اظهارات بی‌اساس «ترامپ» را تحت بررسی قرار داده و تحلیل کرد.

«دونالد ترامپ» در 16 ژوئن سال جاری (26 خرداد) طی یک سخنرانی خطاب به جامعه مکزیکی آمریکا، آن‌ها را متجاوز و عامل توزیع مواد مخدر و جنایت در آمریکا دانست؛ پس از این سخنان بود که شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی به همکاری خود با وی خاتمه داد.

البته باید خاطرنشان کرد که تنها مهاجران مکزیکی یا دموکرات‌ها در دسته مخالفان وی قرار نمی‌گیرند؛ بسیاری از چهره‌های سیاسی جمهوری‌خواه جزو کسانی هستند که وی را حمایت نمی‌کنند.

پس از فرار«خوآکین گوسمان لوئرا» معروف به «ال‌چاپو» قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر از زندان این کشور در 12جولای سال جاری (21 تیرماه) وی در سخنرانی اعلام کرد که من پیش‌تر به خطر مکزیکی‌ها اشاره کرده بودم.

در پی اعتراضات همچنین در 23 ژوئن (2 تیر) «خوزه آنتونیو مه‌آده» رئیس دستگاه دیپلماسی مکزیک اظهارات «ترامپ» را رد کرده و گفت که عقاید وی سرشار از قضاوت ناعادلانه و نژاد‌پرستی است.

 البته با وجود اعتراضات مقامات مکزیکی و دیگر کشورها به سخنان توهین‌آمیز «ترامپ» درباره مکزیکی‌ها وی به همگان اعلام کرده که سخنانش حقیقت داشته‌اند و هرگز عذرخواهی نمی‌کند.

«دونالد» صاحب مؤسسات تجاری و اقتصادی زیادی است و نامش به عنوان رئیس یا صاحب بیش از 400 شرکت تجاری به‌ویژه در زمینه ساخت و ساز ثبت شده است؛ هر چند در مدارک منتشر شده از سوی تیم تبلیغاتی این نامزد ریاست جمهوری آمریکا، ثروت وی 50 میلیون دلار اعلام شده و همین امر نیز جنجال‌برانگیز شده است چرا که این میزان ثروت اعلام شده با توجه به دامنه فعالیت تجاری وی غیرواقعی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول