اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در صورت پیروزی در انتخابات

ترامپ: روابط تجاری آمریکا و مکزیک را پایان خواهم داد

«دونالد ترامپ» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت اتخاذ منصب ریاست جمهوری به روابط تجاری آمریکا و مکزیک پایان خواهد داد.

ترامپ: روابط تجاری آمریکا و مکزیک را پایان خواهم داد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته اذعان داشت که به خاطر سخنان بحث‌برانگیزش علیه مهاجران مکزیک عذرخواهی نخواهد کرد و گفت: اگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود به روابط تجاری با مکزیک پایان خواهد داد.

«ترامپ» که در سخنانش مهاجران مکزیکی را تبهکار و متجاوز خطاب کرده بود، با انتقادات بسیاری از جناح‌های گوناگون مواجه شد، وی در این‌باره اظهار داشت که به خاطر اتهاماتی که به مهاجران مکزیکی زده است عذرخواهی نخواهد کرد.

مجله «یو اس ویکلی» در آمریکا سخنان «ترامپ» تاجر و میلیارد آمریکایی را در حالی منتشر کرد که بر ضرورت ساخت یک دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مجرمان، معتادان و زنان بدکاره تاکید کرده بود؛ موضوعی که موجی از مخالفت‌ها را برانگیخته است.

وی اظهارات خود را اینگونه توجیه کرد که مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف از جمله مکزیک وارد آمریکا می‌شوند در حالی که هیچ‌گونه اطلاعاتی از پیشینه آنها در دست دولت آمریکا نیست.

تاجر میلیارد آمریکایی که رویای اقامت در کاخ سفید را از طریق حزب جمهوری‌خواهان در سر می‌پروراند، مکزیک را با قطع روابط تجاری آمریکا با این کشور تهدید کرد.

«ترامپ» ضمن اشاره به قرارداد تجاری مذکور بین آمریکا و مکزیک تصریح کرد: اگر موفق به کسب منصب ریاست جمهوری آمریکا شوم تمام این روزها پایان خواهند یافت و ما موقعیت‌های کاری را به ملت ایالات متحده باز خواهیم گرداند.

دونالد ترامپ میلیارد آمریکایی 16ژوئن ( 26 خرداد) و در جریان اعلام رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا گفت مکزیکی‌ها افرادی مسئله‌دار را به آمریکا می‌فرستند و این افراد مشکلاتشان را با خود به ایالات متحده می‌آورند.

وی افزود: آن‌ها (مکزیکی‌ها) مواد فروشان، جنایتکاران و تجاوزکاران خود را به آمریکا می‌فرستند؛ البته من معتقدم که در بین آن‌ها  افراد خوبی هم وجود دارد.

دولت مکزیک و دیگر کشورهای آمریکای لاتین به نوبه خود، اظهارات ترامپ را بی‌اساس و از روی تعصب و پیش‌داوری توصیف کردند.

رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با راهزن خواندن «دونالد ترامپ» خطاب به وی گفت: چگونه می‌توانی به مقابله با برادران ما برخیزی، در حالی که آن‌ها بیش از هر چیز از جانب خود شما مورد پیگرد و بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول