اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ترامپ: مهاجران مکزیکی جرم را وارد آمریکا می‌کنند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به منظور بازدید از مرزهای آمریکا و مکزیک به جنوب این کشور سفر کرده بود، اعلام کرد که مرزهای دو کشور امن نیستند و مهاجران غیرقانونی مکزیکی به راحتی از مرز عبور می‌کنند.

ترامپ: مهاجران مکزیکی جرم را وارد آمریکا می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کوبادباته»، «رونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته پس از سفر به شهر «لاردو» (ایالت تگزاس جنوب آمریکا) واقع در نزدیکی مرز مکزیک و همچنین بازدید از مرز دو کشور، در کنفرانسی که در این شهر برگزار شد ضمن تکرار مخالفت‌های گذشته‌اش با مهاجرت غیر‍‌قانونی مکزیکی‌ها به آمریکا اعلام کرد که همچنان مردم آمریکای لاتین را دوست دارد .

وی در بین سخنانش باز هم موضوع مهاجرت‌های غیرقانونی مکزیکی‌ها به آمریکا را مطرح کرده و ورود مجرمان به کشورش را محکوم کرد.

مولتی میلیادر آمریکایی همچنین گفت که هیسپان‌تبارهای بسیاری برای من کار می‌کنند و من نیز آن‌ها را بسیار دوست دارم؛ آن‌ها مردمی فوق‌العاده و کارگران بسیار خوبی هستند، آن‌ها نه تنها غیرقانونی وارد کشور نشده‌اند بلکه به همراه خود جرم و بزهکاری را نیز به کشور نیاورده‌اند.

بازدید این نامزد انتخاباتی از مرزهای مکزیک پس از اظهارات شورای گشت‌زنی مرزی منطقه مبنی بر عدم همکاری با «ترامپ» به جنجالی تبدیل شد.

 شورای ملی گشت مرزی زمانی تصمیم به عدم همکاری با «ترامپ» گرفت که وی در سخنانش گفته بود که مرزهای مکزیک به هیچ‌وجه امن نیستند و امکان ورود مهاجران غیرقانونی از این منطقه بسیار زیاد است و باید مردم را نسبت به وجود چنین خطری در مرز کشور مطلع کنیم.

در این رابطه «ترامپ» نیز ضمن عکس العملی سریع، مقامات ارشد نهاد گشت‌زنی مرزی را متهم کرده و اعلام کرد که مقامات بالاتر این نهاد، شورا را تحت فشار قرار داده و آن‌ها را وادار به سکوت کرده‌اند.

 وی در ادامه سخنانش بار دیگر خطاب به دولت آمریکا گفت که اشتباه نکنید، مرزهای ما با مکزیک به هیچ‌وجه امن نیستند شکی نیست که در این رابطه باید به مردم حقیقت را بگوییم.

چند روز پیش نیز اتحادیه شهروندان هیسپان‌تبارهای ساکن در آمریکا در محل فرودگاه شهر «لاردو» در اقدامی معترضانه علیه سخنان جنجالبرانگیز «ترامپ» ظاهرات کردند؛ گفته می‌شود 95.6 درصد اهالی شهر لاردو هیسپان‌تبار هستند.

 طبق گزارش‌های دریافتی نظرسنجی اخیر انتخاباتی در سطحی ملی، نشان از پیشتازی وی در بین رقبای هم‌حزب‌اش دارد؛ در واقع از زمان اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بر شهرت این عضو جمهوری‌خواه افزوده شده است.

این شهرت به دلیل محبوبیت وی نیست بلکه ناشی از اظهارات جنجال برانگیزیست که طی مدت اخیر از زبان وی یا اعضای تیم تبلیغاتی این نامزد جمهوری‌خواهان مطرح می‌شود؛ هر چند وی در نظرسنجی‌ها، با بیش از 20 درصد محبوبیت، بالاتر از دیگر نامزدهای این حزب ایستاده و از حمایت طرفداران جنبش تی‌پارتی نیز برخوردار است.

«دونالد ترامپ» در یک سخنرانی خطاب به جامعه مکزیکی آمریکا، آن‌ها را متجاوز و عامل توزیع مواد مخدر و جنایت در آمریکا دانست. پس از این سخنان بود که شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی به همکاری خود با وی خاتمه داد.

البته باید خاطرنشان کرد که تنها مهاجران مکزیکی یا دموکرات‌ها در دسته مخالفان وی قرار نمی‌گیرند؛ بسیاری از چهره‌های سیاسی جمهوری‌خواه جزو کسانی هستند که وی را حمایت نمی‌کنند.

«دونالد» صاحب مؤسسات تجاری و اقتصادی زیادی است و نامش به عنوان رئیس یا صاحب بیش از 400 شرکت تجاری به‌ویژه در زمینه ساخت و ساز ثبت شده است؛ هر چند در مدارک منتشر شده از سوی تیم تبلیغاتی این نامزد ریاست جمهوری آمریکا، ثروت وی 50 میلیون دلار اعلام شده و همین امر نیز جنجال‌برانگیز شده است چرا که این میزان ثروت اعلام شده با توجه به دامنه فعالیت تجاری وی غیرواقعی به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول