اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم:

راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر پیروزی دیپلماتیک بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر سبب شد پرونده هسته‌ای ایران از فاز سیاسی ـ امنیتی خارج شود که این یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک در عرصه بین الملی برای ایران بود.

راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر پیروزی دیپلماتیک بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهرم ضمن اشاره به سالروز وفات آیت الله طالقانی اظهار داشت: آیت الله طالقانی مجاهدی خستگی ناپذیر بود که عمر خود را در راه جهاد و روشنگری و ارشاد سپری کرد.
وی به پیش راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر اشاره و یادآور شد: با آغاز به کار مرحله مقدماتی نیروگاه اتمی بوشهر، برق هسته‌ای تولیدی این نیروگاه در شبکه برق سراسری کشور قرار گرفت.
راستگو افزود: پس از سه دهه انتظار، نیروگاه اتمی بوشهر راه اندازی شد تا ایران در بین کشورهای اسلامی پس از پاکستان دومین کشوری باشد که از این انرژی ارزشمند بهره می‌برد.
وی برخی از مزایای تولید برق هسته‌ای را برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید هر گرم اورانیوم غنی شده معادل 62 لیتر نفت برای تولید برق است که بنابراین میزان زیادی از سوخت‌های فسیلی تجدید ناپذیر آزاد می‌شود و در چرخه تولید و صنعت قرار می‌گیرد.
امام جمعه اهرم همچنین برخی دستاوردهای سیاسی این موفقیت را در عرصه بین‌المللی ذکر و عنوان کرد: طی سه دهه، غرب با انواع اقدامات تبلیغی و تهدیدات و تحریم‌ها تلاش کرد تا پیشرفته هسته‌ای کشور را متوقف کند، اما با ایستادگی مسئولان نظام و پشتیبانی مردم، این حرکت علمی با موفقیت به ثمر نشست.
وی ادامه داد: راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر سبب شد تبلیغات منفی دشمن مبنی بر غیرصلح آمیز آمیز بودن اهداف فعالیت‌های هسته ای ایران بی اثر و پرونده هسته‌ای ایران از فاز سیاسی ـ امنیتی خارج شود که این یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک در عرصه بین‌المللی است.
راستگو به تشریح علل طولانی شدن مدت قرار داد روس‌ها در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت و متذکر شد: روس‌ها که از توان و پیشرفت‌های علمی کشور در علوم هسته‌ای احساس خطر می‌کردند برای راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر دست به کار شدند و اگر تأخیر می‌کردند، دانشمندان و نخبگان هسته‌ای کشور ظرف مدت کوتاهی این نیروگاه را راه اندازی می‌کردند.
امام جمعه اهرم در بخشی دیگر از سخنان خود به دیدار مقام معظم رهبری با اعضا مجلس خبرگان اشاره و گفت: آنچه مقام معظم رهبری در این دیدار به تشریح آن پرداختند، اقدام تاریخی امام خمینی (ره) در تشکیل نظام سیاسی بر اساس فقه اسلامی بود.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود بر حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: همواره و در همه شرایط باید در عمل اصولگرا بود و از مبانی و اصول که هویت نظام است دفاع کرد.
وی در ارتباط با موضوع ولایت مطلقه فقیه نیز یادآور شد: دشمنان نظام بر این باورند که ولایت مطلقه یعنی کشور بر اساس میل فقیه عادل حرکت می‌کند در حالیکه فقیهی که عادل است نمی‌تواند به میل خود عمل کند و به فرموده مقام معظم رهبری ولی فقیه کلیددار اصلی نظام است و حالت انعطافی وجود دارد که می‌تواند هر جا لازم شود مسیر را تصحیح و تکمیل کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول